Attachment sitemap laten indexeren door Google of niet?

Ik heb een vraagje!

Ik heb een webwinkel met kleding.

Nu heb ik voor elke kleur bij de maten een foto'tje. Dus 8 maten is 8x dezelfde foto per kleur.
Zal ik de attachment sitemap waar die dan komen te staan laten indexeren of ziet google dit als duplicate content en kan ik dat beter niet doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste voor google is om alles uniek te maken. Dus als je één bepaald type shirt hebt in één kleur en in acht maten zou je de plaatjes als volgt kunnen noemen:

merk-model-kleur-maat1.jpg
merk-model-kleur-maat2.jpg
merk-model-kleur-maat3.jpg
enz.

bv:
adidas-runnershirt-groen-xxl.jpg
adidas-runnershirt-groen-xl.jpg
adidas-runnershirt-groen-l.jpg
enz.

Dit heeft als grote voordeel dat al deze verschillende foto's ook geïndexeerd zullen worden in de googleindex voor wat betreft images.

Probleem is wel dat dit veel werk is als je het met de hand moet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De site wordt denk ik niet trager omdat hij per keer toch maar één shirt toont?
De vraag is hoeveel voordeel het oplevert tov het werk. Ik zou de meest gangbare maten apart benoemen en voor de rest één plaatje te nemen. Ik gok dat L, XL de meest gangbare maten zijn. Maar dat kun jij beter zien dan ik uiteraard in je webshop.