Hoe werkt de samsung cashback actie bij een internet bestelling?

Ik heb via Wehkamp een samsung tablet besteld.
Deze is de volgende dag afgeleverd met een retourbon en een afleveringsbon, een bevestiging van Wehkamp heb ik nooit gehad.

Op de website van Samsung staat:

een kopie van uw kassabon (met daarop in ieder geval de naam van de dealer, het aangekochte model en de aankoopdatum) *

* Bewijs van verzending, bestelbonnen of online betalingsbewijzen worden niet geaccepteerd, slechts de factuur of de kassabon is geldig als bewijs van ontvangst of aankoop.

Omdat ik geen kassabon heb, wel een factuur maar daar staat geen model van de tablet op wat moet ik nu opsturen?

Toegevoegd na 38 minuten:
Tablet is betaald via ideal

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Beetje tricky onderwerp. Het is zo dat je een tablet hebt besteld bij een postorder bedrijf (Wehkamp).
En zolang je het bestelde artikel nog niet volledig betaald hebt blijft het eigendom van dat postorderbedrijf ( zie de leveringsvoorwaarden).
Het postorderbedrijf zal pas dan een bewijs van betaling kunnen verstrekken als de betaling in zijn geheel is gedaan. Pas dan ben je daadwerkelijk daadwerkelijk eigenaar van het gekochte.

Daarom worden cash-back acties door de fabrikant alleen toegekend aan kopers die in de actie periode direct eigenaar van het gekochte zijn.
Anders zouden mensen geld kunnen terugvragen waarop zij (nog) geen recht hebben omdat het gekochte (nog) niet betaald is en zij (nog) geen eigenaar zijn van het gekochte.
Als je het tablet in een winkel had gekocht dan had je ook meteen moeten betalen en ben je meteen eigenaar met de door Samsung gevraagde kassabescheiden.

Als je nu Wehkamp direct betaald hebt voor je aankoop, bijv. d.m.v. i-Deal, dan MOET Wehkamp daarvan een deugdelijke factuur met aankoop omschrijving aan je verstrekken. Dit is dan wel geldig voor de cash-back actie als aankoop en betalingsbewijs.
Maar ook als je de betaling later, maar nog binnen de looptijd van de aktie periode van Samsung aan Wehkamp voldoet, ook dan heb je recht op teruggave van de premie uit de Cash-back aktie van Samsung. Wehkamp MOET ook dan een bewijs van betaling voor het artikel met omschrijving verstrekken.

Anders wordt het als je de aankoop op afbetaling hebt gedaan op een lopende betalingsrekening bij Wehkamp waar ook nog andere bestedingen op lopen.
Dan is het niet mogelijk om van de Cash-back aktie gebruik te maken, in die zin als Wehkamp niet meewerkt aan het verstrekken van de gevraagde bescheiden waarmee ze dan in principe afstand doen van hun eigendom.

Je zou dan kunnen overwegen om aan Wehkamp het voorstel te doen om de tablet buiten de afbetalingsregeling te houden en deze per direct contant, acceptgiro of i-Deal te betalen. Ook dan heb je recht op een deugdelijke factuur/betalingsbewijs met recht op teruggave uit de Cash-back aktie van Samsung.