Als ik de teksten in mijn shop optimaliseer hoe lang kan het duren voordat Google je beter gaat ranken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

On-page optimalisatie is natuurlijk van groot belang, SEO technisch moet het goed in elkaar steken maar wel geschreven zijn voor de mens ipv de zoekmachine. Maar hiermee ben je er nog lang niet. Voordat jouw webshop gaat ranken in Google zul je tijd moeten besteden aan een uitgebreide off-page optimalisatie. Dat wil zeggen dat je promotie zal moeten voeren via sociale media, nieuwssites, website directories, fora etc. Het is van belang dat je dan relevante informatie deelt (oa artikelen schrijft) met het liefst een do-follow link in de tekst naar jouw website zonder dat het directe spam betreft. Dit heet ook wel linkbuilding, want als Google relevante links vind op diverse websites naar jouw website weet Google dat je hoger in de resultaten hoort te staan. Als jouw webshop en content waardevol blijkt zullen andere mensen zelf linkjes gaan delen nadat jij promotie hebt gevoerd, hierdoor zal je ranking uiteindelijk alleen maar meer gaan stijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder moet ik nog toevoegen dat er geen echte tijd voor staat. Maar ga er maar vanuit dat je minstens een maand of 2 a 3 geduld moet hebben wanneer je zowel off-page als on-page optimalisatie hebt gedaan.