Het bestellen van een fotoboek, mag het bedrijf er dan in kijken?

Ik wil een fotoboek maken en bestellen, maar daar komen nogal pikante foto's in. Mag het desbetreffende bedrijf in deze fotoboeken gluren? Krijgen ze het te zien als het is 'gemaakt'?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil het foto album laten maken bij webprint.nl

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een beetje drukker kijkt er niet van op dus zijn website zul je niet halen. Eenmaal verpakt zie je natuurlijk meteen of iemand heeft zitten gluren.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ze moeten toch een kwaliteitscontrole doen, op kleur etc, dus ze zien het altijd
niko
10 jaar geleden
Goos.....+++++(^_^)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt alleen kwaliteit controles!! Als je wil dat je boekjes ver worden gedrukt waar de mensen je nooit kunnen kennen is fotoalbums van ah en kruitvat.
Die drukken hun albums in Duitsland :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iik hier kijken we naarr de fotos om te zien of alles goed gegaan is

Antwoorden (3)

De kijken altijd of de kwaliteit van hun boek goed is

Maar niet wat er op de foto staat.
Tenzij er zo iets raars opstaat zoals kinderporno

Bron.
Was en keer bij een programma op tv.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee meer welk programma dat was.
Nee ze mogen er niet in gluren, dat is natuurlijk geen garantie voor dat het ook niet gebeurt maar officiëel mag het niet. Ik weet niet waar je het fotoboek wilt laten maken maar in een fotografiewinkel kunnen ze de foto's wel zien omdat ze het boek daar zelf maken.

Zelf werk ik bij de Albert Heijn en als je daar een fotoboek laat maken kunnen we er niet in kijken omdat die verpakt binnenkomt. Dit geldt natuurlijk voor soortgelijke fotoservices als de Hema en Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
De vraag is meer of de medewerkers van de fotocentrale door het boek (kunnen) bladeren voordat ze het verpakken en versturen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk van niet, als je het met zo'n online zelfservice-gebeuren doet zoals bol.com etc. De software geeft zelf al aan hoe het eruit komt te zien en ik denk dat het dan simpelweg geprint en verstuurd wordt. Kost geld om een persoon in te huren om door fotoboeken te bladeren op zoek naar fouten. Dit is trouwens puur een gok hoor, ik dacht alleen dat het misschien al een fijnere gedachte was dat je, als er iemand door je foto's heeft zitten gluren, je die in ieder geval niet recht hoeft aan te kijken.
Als het een professioneel bedrijf is zullen ze controleren of het fotoboek er goed uitziet en daarbij automatisch natuurlijk ook de foto’s zien.
Dit heet geen gluren maar kwaliteitscontrole.
Maar ik betwijfel of ze er verder van op zullen kijken, ze zien door hun werk dagelijks pikante foto’s…
SimonV