Hoe komt het dat ik als ik een website bekijk dat op alle andere sites de produkten die ik aangeklikt heb hier ook te zien zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat komt door zogenaamde cookies. Dat zijn kleine pakketjes informatie die door websites worden opgeslagen. Hierin zit informatie over jouw surfgedrag op internet. Andere websites maken hiervan gebruik door gericht advertenties op jou te richten, gebaseerd op je surfgedrag, allemaal bedoeld om meer producten te verkopen.

Als je dit niet wil, moet je de cookies niet accepteren of steeds opnieuw verwijderen van je computer. Dat kan met het menu Extra, Internetopties, Browsegeschiedenis verwijderen.

Het vervelende van de advertenties vind ik vooral, dat ze (nog steeds) dingen aanbieden, waarvan je misschien na het raadplegen van de informatie juist besloten hebt ze niet of nooit te kopen.
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Je kan dit even proberen:
http://www.youronlinechoices.com/be-nl/uw-advertentie-voorkeuren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de informatie. Ik vindt op deze laptop Windows 7 geen menu extra. kon ik wel vinden op mijn XP. Hoe zoek ik dat het beste?
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je de cookies niet accepteert, kun je niks kopen en werken sommige sites niet goed.
Antoni
10 jaar geleden
Niekielienie, als je internet, staat er linksboven boven je scherm: "Bestand" , "Bewerken", "Beeld", "Favorieten", "Extra" en "Help". Kies daarvan "Extra".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet wat je bedoeld maar vind het niet op mijn laptop windows 7
Antoni
10 jaar geleden
Sorry, dan weet ik de oplossing niet.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Adblock plus downloaden, en je bent van alle adds af, op facebook blokkeert hij er !!!35!!! En reclame filmpjes vooraf bij, bijvoorbeeld youtube, ook weg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, adblock is de beste tip!