bestaat er al een Amerikaanse marktplaats?

Bestaat er al een marktplaats in het engels??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
28.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ebay.com ???

Het beste antwoord

Natuurlijk bestaat die, en die heet ebay. http://www.ebay.com

Toegevoegd na 2 minuten:
Ebay is opgericht in 1995, marktplaats in 1999. Ebay is sinds 2004 eigenaar van marktplaats.

Toegevoegd na 16 minuten:
Craigslist is geografisch opgesplitst in meerdere steden/regios, en is niet veel meer dan een electronisch variant van het prikbord zoals je bij de supermarkt ziet. De site verzorgt geen betalingen, geen biedingen, etc.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ebay kun je niet vergelijken met marktplaats!
gvrox
11 jaar geleden
Waarom niet pelle ? Heb je zelf overigens al eens craigslist bekeken, dat lijkt helemaal niet op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Want? Je kunt er je tweedehands spullen kwijt. Lijkt me goed vergelijkbaar. Bedoel je wellicht dat ze een bindend systeem gebruiken voor bieders? Dat is een verschil, zeker maar daardoor is het effect niet anders (ik ben mijn spullen kwijt/een ander heeft mijn spullen gekocht). In principe zouden een koper/verkoper paar gewoon bij beide hun "probleem" kunnen oplossen. Amazon kun je niet echt vergelijken met marktplaats, althans zolang ze geen tweedehands gedeelte hebben (weet ik niet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk vind ik ebay veel beter vergelijkbaar qua zoeken dan het regio georienteerde supermarkt-sticky's systeem van craigslist. Hele grove indeling geen onderverdeling, vooral ook omdat tweedehandswaar al weer een onderverdeling op zich is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het biedsysteem is zo anders dan mp en verzorgt mp dan betalingen enzo? Verder kent iedereen ebay dus dat lijkt me gewoon geen antwoord. Iemand zoekt iets vergelijkbaars als martkplaats dat is dus geen ebay.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Craigs lijkt qua systeem dus meer op mp dan ebay (vind ik) maar goed, ik heb je geen min gegeven ofzo.
gvrox
11 jaar geleden
"Verder kent iedereen ebay dus dat lijkt me gewoon geen antwoord." Dat is wel een drogreden, zo zou je wel heel veel antwoorden van GV weg kunnen halen. Je hebt wel een punt over betalingen, ik dacht dat marktplaats dat wel deed, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ene argumenten dat je aanvoert heb ik al afgeschoten (biedsysteem) het andere argument is iets wat ebay meer heeft dan marktplaats. Ook niet iets wat je daarom gelijk als alternatief afslaat. Ebay heeft opties om het voor jouw en de koper makkelijker te maken.. oh dan wil ik het ?! Iedereen kent Ebay is een aanname, die ik niet deel, daarnaast zou als iedereen ebay zou kennen het nog steeds een goed antwoord zijn (als ze vergelijkbaar zijn). Dat volgens jou het ene meer op het andere lijkt vanwege een bepaald argument terwijl het hoofdargument (wat volgens mij toch tweedehands spullen kwijt zien te raken/op zien te kopen is) is natuurlijk niet een reden om dan te zeggen: ebay kun je niet vergelijken met marktplaats! Dat is gewoon onjuist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh dan wil ik niet?! moet het zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox; je verwijt mij dat ik niet genoeg op craigs heb gekeken terwijl je zelf geen idee hebt hoe marktplaats werkt? Beetje vreemd niet? mr Tomaat: ebay bestaat gewoon in Nederland, je kan er hier op dus als men vraagt naar Amerikaanse sites, te vergelijken met marktplaats vind ik het geen goed antwoord maar je bent vrij om dat wel te vinden. Ik ben van mening dat het systeem van mp meer lijkt op craigs dan op ebay.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mr Tomaat: ebay bestaat gewoon in Nederland, je kan er hier op dus Nonsens argument, daarnaast: http://amsterdam.en.craigslist.org/ Het gaat er niet om dat de een meer lijkt dan de ander. Jij zegt dat ze niet te vergelijken zijn, dat zijn ze gewoonweg wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Craiglist heeft geen biedingsysteem en is daarom niet te vergelijken. ...... Zie je waar het mis gaat? De vrager heeft nooit specifiek aangegeven wat deze als "marktplaats" ervaart. -2H koop/verkoop
-2H koop/verkoop met biedingsysteem
-2H koop/verkoop met biedingsyst. die niet bindend is
-2H koop/verkoop met biedingsyst. n-binden en mag ook geen betalingssyteem hebben, mag daarnaast niet in Nederland opereren en het mag geen algemeen bekende site zijn. Jij gaat al bij de 3de mogelijkheid zitten en daarop het antwoord afschieten. Craigslist kan je op nr 2 al afschieten.
gvrox
11 jaar geleden
@pelle : ik heb marktplaats lang geleden een keer gebruikt, ik dacht dat er een betaaloptie inzat maar dat heb ik dan verkeerd onthouden (en ik geef toe dat ik fout zat).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://partner.marktplaats.nl/paypal/index.html Zoiets?
gvrox
11 jaar geleden
Eh ja, zoiets :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!

Andere antwoorden (4)

Craigslist en ebay zijn de amerikaanse marktplaats
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo al? De grootste in Amerika schijnt deze te zijn:
http://www.craigslist.org/about/sites/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders gaat de vrager er zelf een opzetten. Of gaat hij er vanuit dat dat ook ooit gaat komen (als het nu nog niet zo is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah dat zou kunner mr, haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Minnen onterecht, is ook gewoon een alternatief voor MP.
gvrox
11 jaar geleden
Mee eens dat craigslist en marktplaats vergelijkbaar genoeg zijn om de minnen onterecht te noemen, dus ook +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie wel gvrox en mrtomaat!
Misschien wel het meeste in de buurt komt een site als recycler.com.

http://www.recycler.com/details/17677500/guitar-speaker--fender

Er zit alleen helemaal geen biedsysteem bij, dus ook geen nietszeggend biedsysteem zoals bij MP en ook geen veilingsysteem zoals bij ebay. Echter wel e-mail en/of bel contact (zoals ik MP gebruik geen bieding maar gelijk bellen, anders mailen en dan kortsluiten).

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoe dan ook is het antwoord ja.

Of je het nou op de ene(open bieding/geen bieding) of andere(veiling) manier wil doen. Als jij in Amerika je tweedehands reut kwijt wil, of je wil tweedehands spullen kopen dan is daar via meerdere sites een mogelijkheid toe.

Toegevoegd na 39 minuten:
http://www.similarsitesearch.com/alternatives-to/recycler.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker! Er zijn 2 grote, namelijk www.ebay.com en www.craigslist.org

Ook is er www.etsy.com , voor handgemaakte spullen.