Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar is mijn card name op mijn ING pas?

ik wil iets bestellen uit het buitenland, nu vragen ze mij om mijn Card name & card number. waar kan ik deze 2 vinden op mijn pas?

11 jaar geleden
59.5K
gvrox
11 jaar geleden
Precies, want online kun je niet bestellen door het nummer van je pinpas op te geven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik hoop dat je de afbeelding kunt zien. Je card name is de naam die op je betaalpas staat. Op de afbeelding is dat A van Dijk (staat onder de chip). Card number is het nummer linksonder, in het Nederlands staat er pasnummer. Op de afbeelding begint dat nummer met 22.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maaikie33
11 jaar geleden
je antwoord is mischien wel goed, maar hij zegt dat er geen letters in mogen zitten, en bij mij moet er een S in. dus ik denk dat ze toch iets anders bedoelen?
gvrox
11 jaar geleden
Ja, ze bedoelen de naam en het nummer op je *credit*card, niet op je pinpas.
Ik vermoed dat men het soort kaart wil hebben, zoals Maestro, Visa, Mastercard, enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier wordt je Credit Card mee bedoeld. Met een gewone betaalpas kan je niet op die manier betalen. Een gewone betaalpas werkt alleen via iDeal waarbij je aan iDeal je kaartgegevens plus codes levert.
Een creditcardbetaling naar het buitenland of webshops gaat via card name (= naam op de card) plus card number plus cvc code (dat is het cursieve driecijferige getal achter op de card).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maaikie33
11 jaar geleden
maar op mijn ing pas staat, net als hier boven, wel het maestro logo, daarmee kan ik toch betalen dan?
gvrox
11 jaar geleden
Maestro is geen creditcard, MasterCard wel (en Visa, American Express, Diners Club, etc ook).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maestro heeft een blauw-rood logo en Maestro heeft een geel-rood loge. En Maestro is de credit card. Wel erg verwarrend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en nu schrijf ik het zelf ook verkeerd op:
Mastercard is de creditcard met een geel rood logo.
Maestro is de betaalpas met een blauw-rood logo.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding