Hoe kan 'vakantie veilingen' winst maken?

Een site/app als vakantie veilingen verkoopt ontzettend veel vakanties/dagjes weg/activieiten etc. voor heel weinig geld, hoe kan dit ooit uit voor al die verkopers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K

Antwoorden (3)

Door de verplichte administratiekosten + de commissie die ze ontvangen van de aanbieders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is eigelijk een soort reclame wat vakantieveiligen plaatst. Tevens krijgen hun betaald om dat te plaatsen, ze betalen niet de vakantie, weekendje weg of uitje. Enige waar ze dus voor betalen is de huur van hun website en eventuele onderhoudskosten aan de website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verkoper van de te veilen vakanties, dagjes weg en activiteiten doet dit ALLEEN voor niet geboekte plaatsen. Daarom is het vaak heel lastig om iets te boeken in een speciale periode. Zo'n verkoper verdient ook aan wat je in dat huisje nog verder besteed op het park, de reserveringskosten, de schoonmaakkosten etc. Zo ook voor een dagje weg: de marge is enorm hoog en geen mensen is helemaal geen inkomsten.

De site-eigenaar verdiend er aan omdat de verkoper ook een klein bedrag aan de site moet betalen om een advertentie/veiling neer te zetten: gewoon een win-win situatie want de verkoper vult alle lege plekken op en maakt reclame (o ik kan niet in de voorjaarsvakantie maar het ziet er wel leuk uit, nou dan boek ik voor de meivakantie) en de site-eigenaar aan het bedrag wat de verkoper moet betalen.