hoe werkt etsy?

ik wil op etsy wat sieraden van de hongerspelen kopen maar ik begrijp weinig van de site. Want word alles gewoon naar Nederland verzonden? en hoe werkt het met meerdere items worden ze dan voor een goedkoper bedrag verstuurd?

Toegevoegd na 41 minuten:
bij mij word de site gewoon in het nederlands vertaald. Maar is de site helemaal betrouwbaar? en kan je niet anders betalen dan met pay pal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.3K

Het beste antwoord

Etsy is een verzamelsite waar mensen die zelf dingen maken (hoewel die grens wat vervaagt) hun zaken te koop kunnen aanbieden. Je betaalt (een paar cent) voor het plaatsen, en een percentage van de verkoopprijs als het verkocht is. In ruil daarvoor komen je spullen de hele wereld onder ogen.

Het zijn dus eigenlijk allemaal verschillende verkopers, uit alle mogelijke landen van de wereld.

Sommigen versturen alleen binnen hun eigen land, anderen ook binnen Europa, of de hele wereld. Ligt er ook aan wat het is ; ik verkoop er patronen, en die verstuur ik gewoon per mail, de hele wereld over. Kost toch niks.
Maar als ik kant-en-klare handwerkstukken wil verkopen, gooit de post meestal roet in het eten. Ik kan nog best voor vijftig euro een tas haken, maar als het 25 euro kost om die in Amerika of Australie te krijgen, is de lol er wel af. (hoewel Amerikanen daar minder moeilijk over doen dan 'Ollanders) .

Het hangt dus sterk af van of de verkoper in kwestie bereid is naar Nederland te verzenden, en of jij die - soms niet onaanzienlijke- verzendkosten (en vaak nog bijkomende douanekosten) wilt betalen. Dat kun je via een priveberichtje met de verkoper in kwestie overleggen.

Etsy zelf is alleen maar de overkoepelende site, die een klein percentage van de verkopen opstrijkt. Daar kun je met verkoper-specifieke vragen niet terecht .

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zou tegenwoordig een Nederlandse Etsy moeten zijn, maar als ik daar op klik, krijg ik de gewone Etsy.com te zien....dat schiet dus niet op (of het werkt gewoon (nog) niet).
http://www.nu.nl/internet/2940614/hobbymarktplaats-etsy-lanceert-nederlandse-site-en-app.html

Toegevoegd na 46 minuten:
De site is zo betrouwbaar als haar adverteerders; vergelijk het maar met een soort Marktplaats.

In welke TAAL je de site ziet, kun je zelf instellen, maar de verkopers blijven van over de hele wereld komen.

De meeste verkopers kiezen inderdaad voor uitsluitend betaling via Paypal . Zelf pieker ik er niet over andere betaalwijzen te accepteren, en Paypal biedt , ondanks de kosten, zowel koper als verkoper de grootste zekerheid.
Maar er zijn ook verkopers die bankoverschrijvingen en allerlei rare soorten Amerikaanse cheques accepteren, hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt