Wat gebeurt er als ik iets via amazon bestel en die dag er niet ben?

Ik heb iets via amazon besteld en ik kreeg een datum ongeveer dat die komt,Wat gebeurt er als ik die dag er niet ben?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt er een beetje vanaf, of je invoerbelasting moet betalen.
Ik heb net 3 cd's via Amazon.com ontvangen, en moest daarvoor 20 euro betalen.
Dat kon dus niet bij de buren, omdat er ook een handtekening van mij bijmoest. Dus dan zou het af te halen zijn bij postkantoor/agentschap, na de 2e mislukte poging.
Neem een legitimatiebewijs mee, als je gaat afhalen : willen ze vaak zien!!

Het beste antwoord

Ook gebeurt het wel dat ze dan bij de buren aanbellen, en als daar wél iemand thuis is dan vraagt de bezorger of zij het pakje voor jou willen aannemen.
Amadea
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
... en degene voor wie het pakje is bedoeld, krijgt dan een briefje in de bus, met de mededeling dat het pakje bij de buren is bezorgd. Hij kan het pakje dan bij de buren ophalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas wordt dat niet altijd gedaan Antoni... ik ben postbezorger en ik hoor geen pakketjes te krijgen die niet door de brievenbus passen maar sommige mensen hebben een te kleine brievenbus. Dat pakketje moet dan mee met de pakketservice en dat kan wel 1-2 dg duren voor het opnieuw wordt aangeboden maar als ik het bij buren kwijt kan heb ik niet zo'n burenformulier meer.

Andere antwoorden (2)

Bedoel je wat er gebeurt als men het pakje bij je aan de deur af wil geven, maar jij niet thuis bent? Dan proberen ze het de volgende dag opnieuw, en als je dan weer niet thuis bent, laten ze het op het dichtst bijzijnde postagentschap achter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan de bezorgdienst. Als het via postnl gaat proberen ze het nog een keer en dan krijg je een briefje in de bus dat het bij een postbalie in de buurt ligt en dan heb je 3 wk om het op te halen.

Soms zullen ze het bij buren of overburen proberen kwijt te raken.

Als het via een concurrent van Postnl gaat zal die het ook proberen bij buren, kan het een dagje later komen maar daar hebben ze geen postbalie in de buurt om het af te halen.

Als je weet dat je niet thuis zult zijn hang dan een briefje op met de volgende tekst: postbode als ik eens niet thuis ben probeer het pakketje dan af te geven bij nr of nr ....

Zet niet op het briefje: postbode ik ben vandaag niet thuis (omdat dat uitnodigend is voor dieven).

Oja: sommige postbodes doen het pakketje in een fietstas, leggen het bij de vuilnisbak of in de achtertuin ;)