Ik heb een bod gedaan op ebay en het product gewonnen, maar kwam er later pas achter dat de verkoper niet naar mijn land zend, wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

ik ga ervan uit dat als de verkoper eerlijk is.
hij zal dan je geld terug storten op je paypal.

ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt
en had 4dagen later netjes me geld terug gekregen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er nog niet betaald is, wordt de koop automatisch ongedaan gemaakt.
Een beetje bonafide verkoper, zal jouw geld retourneren in het geval, dat er al wel betaald is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt gewonnen, dus hij moet het product verzenden!
Als hij dat niet wilt, dan is hij verplicht het geld terug te storten.
Maar ik zou niet weten waarom hij niet naar jou land wilt verzenden als je vantevoren betaald. Hij zal zich wel bedenken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt iets gekocht op zijn voorwaarden. Je kan het pakketje naar een land laten sturen waar hij naar verzend, maar hij is niet verplicht het naar nl te sturen.
Ligt eraan wat voor een soort ebay. Als hij uit Duitsland komt, dan is het scam [nep]. verder weg, laat hem naar een buurland van jou brengen, en laat dan een vriend, of haal hem zelf op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
??
In principe ben je verplicht het item af te nemen, aangezien het bod bindend is en de verkoper de voorwaarden duidelijk heeft gesteld. Maar een goede verkoper zal ook begrijpen dat hier een probleem is. Misschien hij stuurt t alsnog op. Het zou kunnen dat de verzendkosten hoger zijn dan verwacht, vaak kan naar nl shippen nog al duur zijn. Een andere oplossing zou zijn dat hij je geld teruggeeft. Hou hierbij wel rekening dat de verkoper door jou ook kosten heeft gemaakt (percentage verkoopprijs afgedragen aan paypal, plaatsingskosten aan ebay voor het item), dus ik zou het niet raar vinden als hij die vergoed wil zien. Anyway, ik zou beginnen met een mailtje naar de verkoper. Succes!