is money2.nl betrouwbaaar?

Deze site laat je zonder wachttijd geld van je ideal naar je paypal rekening overmaken. er staat ook een reclame van op de officiële paypal site. heeft iemand ervaring met deze site, om te bevestigen dat het 100% betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken ze niet. Je kunt beter het via de bank overboeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet. Ten eerste is paypal van www.paypal.nl en kan je ook daar je rekening opladen. Dan vul je een bedrag in en dan word dat van je bankrekening afgeschreven, dus komt op hetzelfde neer als ideal. Ik vind deze site erg overbodig en verder staat er wel opvallend weinig informatie.

Antwoorden (2)

Ja het een site van PayPal, kijk maar op paypal.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ervaring heb ik er persoonlijk niet mee, maar kan je wel vertellen dat deze site/organisatie geen probleem zal zijn om mee samen te werken.
Paypal is in Nederland niet populair aangezien Nederlanders minder gebruik maken van creditcards als bijvoorbeeld de amerikanen. Hierdoor is Paypal genoodzaakt te wachten met saldowijzigingen op de Paypal rekeningen door te voeren totdat het geld wat je er vanaf je bankrekening naartoe overboekt daadwerkelijk binnen is. Dit kan 3 tot 5 werkdagen (komt neer op een week) duren! Aangezien dit erg lang is zijn er in verhouding weinig Paypal gebruikers in Nederland.

Aangezien Paypal graag geld wil verdienen is er in samenwerking met MoneyMedic een koppeling gemaakt waarmee je met Ideal direct geld aan je Paypal rekening toe kan voegen. Van Ideal transacties krijg je namelijk per ommegaande een bevestiging of de betaling wel of niet gelukt is (success of failure melding). Doordat de bevestiging er gelijk is kan je dus zonder veel vertraging geld toevoegen aan de Paypal rekening waar Paypal aan verdient (rente over positief saldo).

"MoneyMedic is door Currence geautoriseerd als Collective Payment Service Provider (CPSP) voor iDEAL en de stichting MoneyMedic is ingeschreven bij de Nederlandse Bank. MoneyMedic is zowel een partner van iDEAL als PayPal."
Een Currence autorisatie krijg je echt niet zomaar, je moet als organisatie dan echt wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

Volgens de informatie is het gebruik geheel gratis, hoe meer geld er op je Paypal rekening staat hoe meer rente Paypal daarvan kan trekken.
Misschien dat dat in de toekomst veranderd, maar op dit moment zal Paypal de (lage) transactiekosten voor hun rekening nemen aangezien ze graag willen dat je Paypal gebruikt. Daar verdienen ze namelijk goed aan...