ik wil graag me haar zwart verven maar ik ben bang dat ik heel bleek word want ik heb nu donkerblond haar please tips wat moet ik doen=

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (10)

Gewoon een beetje meer rouge gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf ben ik ook aardig bleekjes, maar heb wel zwart haar.
zou het wel doen als je het egt graag wilt.
je kan het altijd nog ontkleuren weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze niet gelijk gitzwart verven, doe eerst eens een paar tintjes donkerder.
13 jaar geleden
Vraag het aan de kapper, zij hebben er verstand van als het goed is. Bewerk anders een foto van jezelf zodat je zwart haar hebt, het zal niet precies zo worden als in het echt, maar je krijgt een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou even langs een kapper kunnen gaan en vragen of ze een haarstuk in t zwart hebben.. en die even proberen of t je staat..
zwart moet je echt staan..
dus...eerst proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Precies, gewoon even een pruik opzetten :)
Gewoon doen joh. Maar begin niet met verf maar met een spoeling. Dat is niet zo definitief. Spoel je er na een tijdje weer uit. Ik heb jarenlang zwart haar gehad terwijl ik van mezelf middelblond ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Je wordt er niet mooier van. Je huidskleur zal op een geheel andere manier overkomen, je totale uitdrukking zal harder zijn.
Ik heb nog nooit een zinnig mens gezien, die achteraf blij was met de zwarte kleur. Uitgezonderd die mensen die een bepaalde stroming aanhangen(gothic), waarbij ook zwarte kleding hoort.
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
We hebben het over de echte zwarte kleur met een blauwe ondertoon. Zwart met een rode ondertoon is niet het zwart wat ik als zwart voor ogen heb.
De echte zwarte kleur is alleen geschikt voor mensen met een Indische huidskleur, maar die hebben al zwart(blauw) haar.
Bij Europeanen krijgt de huid een ongezonde kleur in verhouding met een te zwarte "pruik". (Van mij is dit vakkennis, het werd dus (bijna) altijd afgeraden.)
Als je van oorsprong geen donker of zwart haar hebt, moet je NOOIT je haar zwart gaan verven!
En een echte goede kapper zal je daar ook echt van proberen te overtuigen.
Er zijn zelfs kappers die weigeren om het te doen.

Iemand die van zichzelf niet donker is, krijgt een ziekelijke, bleke en vooral HARDE uitdrukking op het gezicht, wanneer het haar gitzwart wordt geverfd.

Niet doen dus!

Ga naar een goede kapper, en vertel je wens. Hij/Zij zal je een goed alternatief bieden waar je echt blij mee zult zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
+ Goed zo jochie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord! kan nog geen + geven maar anders had ik je gegeven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bleke en harde uitdrukking betekent niet perse lelijk. Schoonheid is subjectief. Als iets niet aan de idealen van vandaag voldoet betekent het niet dat het lelijk is. Zeikerige opmerking I know maar mensen moeten ff weten dat ze voor hen zelf kunnen nadenken of iets fout is of nie
Wees er heel zeker van want donker haar kun je alleen maar weer lichter krijgen door het te bleken...

Ik vind het altijd heel erg zonde want als je eigen haarkleur zoveel afwijkt van zwart vind ik dat vaak erg hard en nep staat.

Maar als je echt graag donker haar wilt, ga dan voor donkerbruin want zwarte verf neigt heel erg naar blauw!

De enige manier om niet bleek te worden is denk ik of make-up rouge dus of een keer onder de zonnebank.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met bleken bedoel ik ontkleuren wat erg slecht voor je haar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk naar je wenkbrauwen, als deze duidelijk lichter zijn als de gewenste kleur, dan kan ik je garanderen dat het je niet staat. Je kunt eventueel wel je wenkbrauwen meeverven ( aparte verf ) maar dan krijg je idd het probleem dat je veel te bleek uitvalt.. Ikzelf heb een wat bruinere teint als menig hollandse meid, en heb oorspronkelijk donker haar, en zelfs ik hoef mijn haar niet zwart te verven, het ziet er niet uit! Mag ik je er ook op wijzen, dat je van zwart naar niks terug kan zonder je haar te verwoesten?

Als jij vanuit zwart terugwil ( dat zwarte ben je zo beu ) dan zul je het eerst meerdere malen moeten ontkleuren, en dan zul je uiteindelijk wel een mooie haarkleur krijgen, maar ook een bos vol dood haar..

Ik raad het je af.. neem een warme bruine kleur met eventuele rode gloed... dat kleurt beter mij een wat lichtere huid..