hoe heet de stof waar bijv. bikini's en badpakken van gemaakt zijn?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik wil zelf een bikini maken en daarvoor zocht ik zalmkleurige... sjaa wat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8K

Het beste antwoord

Lycra en Dorlastan zijn elastische vezels die het badgoed mooi in vorm en rekbaar houden. De ware zwemfanaten kiezen voor polyester, dat sterk en toch glad en soepel is

HdW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

polyamide!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste badkleding is gemaakt van een mix van 80% polyamide en 20% Lycra.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Badpakken e.d. kun je uit alle denkbare textiel soorten, kunstoffen, maar ook andere producten maken. Mijn vrouw heeft een bikini uit katoen gebreid, best sexie. De hoela meisje op Maui dragen cocosnoten als bh. Ik ga er binnenkort weer naar toe. Dus zeg het maar, jij vraagt, wij draaien.