sommige mensen hebben een vreselijke lijfgeur.Ze stinken vreselijk.Is dit door het niet douchen of kunnen ze hier niks aan doen? sommigen stinken erg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas is dit inderdaad niet iets waar je wat aan kunt doen. Tenminste, niet zonder hele drastische maatregelen. Het heeft te maken met je hormoonhuishouding (tenminste, bij mij was dat zo). Als dit wat ontregelt is, ontkom je er bijna niet aan. Ik douchte op een gegeven moment 2 keer per dag en had altijd een schoon truitje bij me, wat ik halverwege de dag aantrok. Helaas hielp het maar minimaal. Gelukkig is het nu een stuk minder, het is op een gegeven moment gewoon weer overgegaan. Verder heeft het ook te maken met wat je eet (mensen die erg gekruid eten hebben er sneller last van) en wat voor een materiaal kleding je draagt. Geloof me, het is voor de persoon ook ontzettend vervelend

Ha, die Richardcolle; Ik heb een collega gehad met dat probleem. Uiteindelijk hadden zoveel mensen het opgemerkt dat de leidinggevende de man ermee geconfronteerd had, die beweerde dagelijks te douchen, schone kleren aan te trekken en ook deodorant te gebruiken. Het lijkt dus inderdaad te bestaan.

Er zijn mensen die inderdaad een probleem hebben. Sommige kunnen wel geholpen worden en door verwezen worden. Er zijn ook mensen die gewoon vies zijn. Moeilijk soms om te bepalen wie nu wel of niet een probleem heeft.

Een van de meer pijnlijke en onbekende verschijnselen is het Visgeur syndroom. Het syndroom doet de urine, zweet en adem van de patiënt naar rotte vis ruiken. De visachtige stank is het gevolg van buitensporige uitscheiding van trimethylaminuria. Ongeveer 200 tot 300 mensen heeft deze zeldzame metabole stoornis. Dus ja, sommige mensen kunnen er echt niks aan doen.

als ik 'smorgens niet zou douchen zou ik niet eens naar binnen mogen op mijn werk. Ik zweet snachts zo erg, dat ik 2 of 3 doorweekte shirts heb. Na het douchen gebruik ik deodorant, ik kleed me aan ( puur katoen) en stap op de fiets. Dan kom ik weer bezweet aan, maar hoop dat ik dan minder ruik, ik ben immers schoon. Soms wissel ik tussen de middag nog van shirt. Nu willen ze op mijn werk dat ik een uniformjasje draag. dat is synthetisch. Na 1 minuut dragen stink ik al. Ik heb er twee, maar die zijn dus binnen 1 dag drijfnat. Dus ja, er zijn mensen die flink zweten, en ik weet dat ik ook flink kan stinken, maar ik doe er wel alles aan om de geur te voorkomen

Sommige mensen kunnen daar niets aan doen, helaas. Er zullen er ook rond lopen die met een goede wasbeurt te redden zijn. En dan is er nog een categorie die een bepaalde geur om zich heen hebben wat met hun eten te maken heeft. Veel scherpe kruiden, knoflook enz. daarvan is ook een deel dat via zweten je lichaam verlaat en die mensen hebben dan ook een speciale geur om zich heen.

Sommige mensen kunnen douchen wat ze willen, smeren met anti-perspirant-deo's, schone kleren aantrekken, voor de zekerheid een flink parfummetje opspuiten, zorgen dat ze geen, geen, geen sterk ruikende dingen eten en dan nog ineens aangesproken worden door de baas, met een rood gezicht, dat ie even met je moet praten, over een moeilijk onderwerp... Nou ja. M'n collega's waardeerden me zeer maar dachten werkelijk dat ik me nooit waste, want ik stonk vaak. En dat klopt, er kleeft me een soort zure zweetgeur aan alsof ik vorige week een marathon heb gelopen en sindsdien niet meer in de buurt van water ben geweest. Het is niet altijd even erg, maar ik ben wel altijd huiverig: IK ruik het niet altijd, maar is dat omdat ik het gewend ben en ruiken anderen mij wel, of ruik ik net die dag nauwelijks? Het heet Trimethylaminuria, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trimethylaminuria Overigens is het bij mij erger geworden door m'n anti-epileptica, sindsdien hangt er vaak ook nog een extra ammoniakzweem om me heen, maar ja...

bij zweet zou je zink olie kunnen pakken dat absorbeert goed pas op met kleding voor dit het is een witte zalf

Het kan ook door medicijnen komen. Ik had ooit een collega die dat uitlegde en toen vond ik het toch minder erg stinken omdat ze er niets aan kon doen.

Het is al verveld genoeg voor de stinkerds die dat hebben.

Er zijn wel degelijk mensen die een niet zo aangename lichaamsgeur hebben. Maar meestal weet die persoon het zelf ook niet en is zich er niet bewust van dat hij/zij niet zo lekker ruikt. Heel vervelend natuurlijk, want het beïnvloed wel het sociale leven. Natuurlijk zijn er mensen die er niets aan kunnen doen door medicijnen of een bepaalde ziekte. In dat geval kan je die persoon niets verwijten. Dus als iemand niet lekker ruikt, moet je niet meteen oordelen eigenlijk, want je weet niet hoe het komt. Het is ook heel moeilijk te vertellen, ik zou niet weten hoe ik het moet doen. Eens een cadeaupakketje met douchegel en deo zou misschien de boodschap wel over kunnen laten komen. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe anderen mij vinden ruiken... is daar een bepaalde manier voor om achter te komen ofzo? behalve door het eerlijk te vragen, haha :P

Als je iedere ochtend doucht en een goede deodorant gebruikt hoef je helemaal niet te stinken. Ik vind het ook vreselijk smerig als mensen echt zo'n zweetlucht verspreiden, volgens mij ruiken ze het zelf niet eens meer. Als je een sterke zweetontwikkeling hebt, neem dan gewoon een bus deo mee naar je werk en gebruik die af en toe even in het toilet, dan kun je toch de hele dag fris zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100