puistjes, wat doe je er aan.

Vraag is vast wel vaker langs gekomen en toch ga ik hem stellen. Ik ben namelijk prima in staat om op internet zelf even te googelen en daar hints tips en tricks te vinden, maar dat zoek ik niet.

Ik ben op zoek naar gebruikerservaring. Ik ben 34, heb tijdens mijn pubertijd nagenoeg geen last gehad van puistjes (af en toe 1 en dan een goeie) en sinds een jaartje ofzo, heb ik er ineens enorm veel last van soms gewoon 3 te gelijk en ik voel op meerdere plekken waar er straks weer een gaat komen, het lijkt wel alsof ik er nooit meer vanaf kom.

Tijdens mijn beide zwangerschappen heb ik er ook geen last van gehad, slik al jaaaaaren de pil. Geen idee waar dit nu ineens vandaan komt.

Wie heeft er goede ideeen, wie heeft er ook last van gehad en wat heb je dan gedaan waardoor het minder is geworden. (dus geen opzoek tips, dat kan ik ook, maar echt gebruikerservaring.)

13 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar de antwoorden want ook ik ben 34 en heb net als jij in de puberteit weinig last gehad van puistjes en sinds een paar jaar heel vaak. Ook ik ben al jaren aan de pil, niet anders gaan eten ofzo. Alleen ben ik niet zwanger geweest..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen goede tips voor je, maar wel een ervaring op dit gebied: als ik een tijdje wat minder gezond heb gegeten en dan weer overschakel op gezond en regelmatig eten, dan kan ik er donder op zeggen dat een paar dagen later de puistjes uitbreken. Ik vat het zelf maar op als 'm'n lijf is weer aan de grote schoonmaak nu er niet steeds weer rotzooi naar binnen komt'.
Dus zoiets zou ook mee kunnen spelen, iets dat verandert in de hormonen, in de vetstofwisseling, in het eetpatroon, noem maar op.
sterredag
13 jaar geleden
ik eet al mijn hele leven even (on) gezond, misschien vroeger tijdens mijn pubertijd wat ongezonder. Dit heeft nooit tot dit geresulteerd. Kijk mijn stofwisseling of hormonen ofzo zou altijd kunnen, daar is mijn vraag niet zo zeer hoe komt het, maar wat zou ik er tegen kunnen doen. :)

Het beste antwoord

Hoi Sterredag,

Bij mij hielp vroeger niets, alle middeltjes geprobeerd .
Tot ik de gouden tip kreeg om voor het slapen gaan 2 biergistpilletjes te nemen.

Ik was er binnen 2 weken vanaf en het is gelukkig nooit meer teruggekomen.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voor het slapen gaan een aardappel doormidden snijden en dat op je gezicht smeren, en dat witte vocht gewoon laten zitten en de volgende afwassen met alleen water, elke avond herhalen en je zult zien dat het minder wordt tot verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je leeftijd is dat niet zo gek.
Volgens de oosterse geneeskunde hebben vrouwen een ontwikkelingscyclus van 7 jaar.

7 jaar: Nierenergie vult zich en het volwassen gebit krijgt vorm. Het haar wordt langer en dikker;

14 jaar: Tian Gui (de vrouwelijke essentie) rijpt, de Chong en Ren kanalen openen, menstruatie begint en conceptie is lichamelijk mogelijk;

21 jaar: Nierenergie is sterker, verstandskiezen komen door en de energie floreert;

28 jaar: Hoogtepunt van de vrouwelijke ontwikkeling, de vrouw is op haar top;

35 jaar: Eerste tekenen dat het hoogtepunt voorbij is. Dunner wordend haar en eerste echte rimpels verschijnen;

42 jaar: Gezicht vertoont meerdere rimpels en het haar vergrijst;

49 jaar: Ren en Chong kanalen zijn leeg, menstruatie vervaagt en conceptie is niet meer mogelijk. Begin van de Menopauze.

Ik heb er ook last van gehad en wat heel goed werkt is een masker van lijnzaad, melk en honing.

1 deel gemalen lijnzaad
3 delen magere melk
een flinke scheut honing

Maak hier in een pannetje een papje van. Niet laten koken! Doe het op je gezicht en haal het na 20 minuten af. Als je dit wekelijks doet, zullen oneffenheden verdwijnen, puisten drogen mooi uit en je huid ziet er mooier uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om het met rust te laten. Nooit gaan drukken want dan maak je het erger. Ik was me altijd met warm water in de ochtend en avond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-was je gezicht 's morgens én 's avonds met producten
-wat ik persoonlijk doe en heel goed helpt:
Was je gezicht 's morgens met een gewoon product voor puisten, 's avonds gebruik je een scrub die je elke dag mag gebruiken
-drink veel water
-ongezonde voeding heeft NIKS met puisten te maken (je behalve als je alleen maar fastfood eet)
-DEZE producten werken op de meeste huidsoorten ontzettend goed, ze zijn vrij duur, maar gaan ook lang mee (http://www.babor.com/)
-krab ze NIET open
-NIET uitknijpen
-als er een geel/wittig bolletje op zit, kan je het beste wél uitknijpen
-uitknijpen kan je best doen met een zakdoekje rond je vinger, zorg dat alle viezigheid uit de puist is, anders wordt het een litteken of kan het een wondje worden
-zorg dat je haar droog is als je gaat slapen. Met het opdrogen van je haar trekken haarproducten in, on-ingetrokken haarproducten kunnen onzichtbare stoffen op je kussen/... achterlaten die ook voor onzuiverheden kunnen zorgen op je gezicht
-was altijd je handen als je make-up opdoet
-smeer je hoofd niet vol met concealer, bronzer, ...
-en gebruik ZEKER geen foundation etc. om puisten te bedekken, want dat is dus echt heel erg slecht
-warm water is goed, maar spoel je gezicht even met koud water, dan sluiten je poriën zodat er minder vuil in kan komen
-gebruik dag- en nachtcrème, maar dat helpt niet echt tégen of voor puistjes. Dat helpt voor een gezonde huid
-tandpasta, citroen en andere 'wondermiddeltjes' zijn idd niet zo heel goed voor je huid. je kan beter geld uitgeven aan degelijke dingen dan aan deze 'trucjes'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik de producten van SebaMed Clear Face, die werken enorm goed!

Toegevoegd na 1 minuut:
Die producten werken tegen puistjes, meeeters en andere bultjes.