Hoe van overmatig transpiratie af te komen.

Ik zou graag meer willen weten over overmatig transpireren en het voorkomen ervan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (10)

Bij overmatige transpiratie worden aluminiumzouten gebruikt. Aluminium zorgt ervoor dat de afgifte van zweet verminderd. Ook de zweetgeur vermindert.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry,bovenste link werkt niet helemaal

Toegevoegd na 8 minuten:
over aluminiumzouten zie link artsennet

Toegevoegd na 13 minuten:
zie onderste link voor aluminiumzouten
fremar
13 jaar geleden
tegen zweten kan onder de oksel ook botox gespoten worden, zie deze site: http://www.huidinfo.nl/botox.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat transpireren goed is. Ik vraag mij zelfs af, of het goed is om middelen te gebruiken om overmatig transpireren tegen te gaan. Een middel is in ieder geval goed voor de farmaceutische industrie.
13 jaar geleden
Structurele oplossingen zijn volgens mij allemaal operatief.
Zelf gebruik ik okselpads en speciale deo.

Kijk anders op; http://www.zweetprobleempjes.nl
Zij verkopen veel meer van dit soort producten, ook voor voeten en gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dep je oksels voor het slapen gaan met appelazijn. Als je okselhaar hebt, trim je dit het best tot een zeer korte lengte.
Laat de appelazijn drogen, het zal het zweet in je poriën verzadigen en neutraliseert de geur veroorzakende bacteriën
in het zweet.Appelazijn heeft samentrekkende eigenschappen, je oksels zullen minder gaan zweten,`s ochtends was je je oksels met water en zeep zoals je gewend bent.Het zuur in de azijn wordt `s nachts door je oksels geabsorbeerd en je overdag beschermen tegen zweten.
Gebruikt in combinatie met een deodorant waarin veel aluminiumchloride zit, is zuiveringszout het ontbrekende stukje. Je kunt dit bij de meeste drogisten kopen. Zuiveringszout is een alkalische stof en zweet is een zuur.
Als je de twee mixt ontstaat een gas en het zweet verdampt dan, dus zal het snel opdrogen. Je mengt hiervoor een royale hoeveelheid zuiveringszout met water tot je een dikke pasta hebt. Plak de brij op je oksels( als ze goed geschoren zijn gaat dit het beste)en laat dit 25 min. inwerken.daarna was je de oksels met water.
Doe dit enkele dagen achter elkaar en je zult een enorm verschil merken. het kan zijn dat je oksels nu wat rubberachtig aanvoelen. Dit is volkomen normaal en ik denk dat je dat liever zult hebben dan dat warme, druppelende zweet in je oksels.
Een botox behandeling schijnt ook ong. 6 maanden te helpen hiertegen, dus als je geld over hebt....
amc
13 jaar geleden
Ik dep mijn oksels ongeveer 1 keer per week met odorex, en heb nooit last van natte oksels.

Aanrader dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je veel koffie en cola drinkt maar dat was bij mij de oorzaak van overmatig transpireren. Door de cafeïne moet je bijnier als een gek aan het werk en door de adrenaline ga je enorm transpireren.
Probeer eens een paar dagen de koffie/cola te laten staan en kijk of het helpt/ minder wordt.
Bij thee drinken kun je het beste rooibos of groene thee gebruiken. De andere soorten bevat theïne en dat heeft hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door het gebruik van "boorzuurschilfers aan te vatten, vrij verkrijgbaar bij de apotheker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook wil okselhaar epileren werken.

Misschien niet leuk, maar na een keer of 2 voel je geen pijn en zweet je nog nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AXITRANS
14 euro bij de apotheek. Beste product, ik gebruik dit al zeven jaar!