Ha, die Modelife;

Gescout word je als je opvalt bij iemand van een modellenbureau die er wat in ziet om te kijken of je geschikt bent voor modellenwerk. Veel bureau's hebben daarvoor speciale mensen in dienst. Soms gaan ze amateurshows af, maar ze komen hun aanstaande talenten ook gewoon in het normale leven tegen. De beste manier om op te vallen is.... opvallen! Maar dat kan ook op de verkeerde manier natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gescout worden betekent dat je ontdekt wordt als model.Dat kan op het strand,gewoon op straat of waar dan ook.Er zijn mensen die daar speciaal naar op zoek gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er wordt nog weleens misbruik van gemaakt .Naieve meisjes worden zo ''gelokt''voor fotoshoots.Dus voorzichtigheid blijft geboden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er bestaat ook een website waar je je in kunt schrijven als model.Iedereen kan zichzelf inschrijven.mensen die op zoek zijn naar een model kunnen daar iemand ''uitzoeken''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om zo vroeg mogelijk 'jonge' nieuwe fotomodellen te vinden, gaat en 'agent' van een modellenbureau de straat op om onder middelbare scholieren nieuwe modellen te vinden.
Hebben ze iemand gevonden die hen geschikt lijkt om fotomodel te worden dan heet dat 'gescout'
Het doel is om alvast aan een voorbereiding van een carrière als fotomodel te beginnen en het 'gescoute' model te binden aan het modellenbureau.
Het a.s. model wordt regelmatig uitgenodigd voor fotoshoots zodat er een begin van een portfolio kan worden opgebouwd. Het a.s. model krijgt een toekomst als mogelijk beroemd fotomodel voorgespiegeld en krijgt adviezen op gebied van gezonde leefstijl en voeding. (dieet en sporten)

Wanneer ze de middelbare school met een diploma hebben afgerond kunnen ze beginnen aan een carrière als fotomodel.

Zie ook: http://www.webregio.nl/amsterdam/regionaal-nieuws/artikel/482565/15jarige-gescout-als-model-op-het-cs.aspx

Let op: Het zijn niet altijd betrouwbare modellenbureaus die dit doen.