Moeten die etiketten in kleding werkelijk zó vastgenaaid worden?

Ik ben allergisch voor de etiketten in kleding, dus heb ik ze altijd er uit geknipt.
Maar tegenwoordig lijkt het wel of ze de spoel leeg moeten maken, die dingen zitten zó vast, dat ze niet te verwijderen vallen, zónder dat je twee gaatjes in je kleding achterlaat, heb al menig goed shirt verpest, en ik kan er écht niet tegen.
Maar ik ben niet de enige, heel veel mensen krijgen jeuk en uitslag van die etiketten, en de etiketten met metaal draad zorgen binnen één dag dat ik wondjes in mijn nek krijg, die krengen moet je toch kunnen verwijderen zónder dat je kleding ervan te lijden heeft?

3 jaar geleden
in: Mode
2.1K
Amadea
3 jaar geleden
Tip: plak een huidvriendelijke hechtpleister over het etiket, dan schuurt het niet meer.
Ritsuka
3 jaar geleden
Probeer eens een ander merk, Hema heeft bijvoorbeeld vaak geprinte labels nu
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ja echt he?! Ik heb er ook last van hoor. En afknippen blijft er vaak een scherpe rand achter. Los tornen gaat vaak ook niet, want dan gaat de naad los. Prut!

Antwoorden (1)

De fabrikanten hebben allen hun eigen wijze van etiketten naaien. De meeste etiketten zijn van nylon. Dat heeft vrij scherpe randen en niet iedereen kan nylon verdragen. Als je erg erg gevoelig voor bent moet je in de winkel bij voorbaat al kijken óf en hóe je het etiket er uit kunt krijgen. Een andere methode is om het etiket naast de naairand af te knippen en en klein stukje katoen over de rest heen te naaien. Op die manier gat er nooit iets kapot.