Wat is een softshell jas?

Ik ben op zoek naar een goede winterjas voor straks en ik hoorde goede verhalen over een softshell jas. Ik weet alleen niet of het budgetproof is. Wat is een softshell jas en wanneer kan je deze het beste aantrekken?

3 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Te zien aan de plaatjes is het meer een strak zittend sportvest dan een lekker ruime warme winterjas.

Antwoorden (1)

Een softshell jas is een jas die bestaat uit een aantal strak op elkaar geweven lagen. De zeer soepele jas gemaakt van stretchstof materiaal is warmhoudend, waterafstotend en ademend!
Wat zijn de eigenschappen van een softshell jas?
✓ Waterafstotend
✓ Winddicht
✓ Ademend
✓ Sneldrogend
✓ Soepel / stretch
✓ Bewegingsvrij
✓ Lichtgewicht
✓ Comfortabele aansluitende fit
✓ Compact
✓ Soft touch

Wanneer draag je een softshell jas?
Je kunt een softshell jas eigenlijk het gehele jaar door dragen, alleen wanneer het echt winterkoud (onder 0C) is dan kan de softshell jas misschien niet warmhoudend genoeg zijn. Maar in het klimaat zoals we dat in Nederland kennen is een softshell jas prima te dragen!
fremar