is softcell ook geschikt voor in de zomer, als je veel zweet?

Ik heb een mooie softcel zomer jas gezien.
Maar in ik zweet nog al veel is dit stof wel geschikt ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Mode
2.4K

Antwoorden (1)

Dat hangt van de gebruikte stof af.
Softshell zomerjassen zijn waterdicht, maar daardoor is het ademend vermogen minder. De kans is daardoor groter dat je gaat zweten. Daar hebben sommige fabrikanten daar een oplossing voor bedacht: ze plaatsen ritsen bij de oksels, waardoor je meer ventilatie in de jas krijgt.
Maar niet alle softshell jassen zijn hetzelfde. Er zijn ook jassen die we ‘softshell’ noemen, terwijl deze bestaat uit een nauw geweven stof. Het nadeel is dat deze minder wind- en waterdicht zijn. Het voordeel is dat deze jassen veel beter ademen, waardoor je minder last van zweten hebt.
SimonV