Waarom zijn er geen goed passende sokken in maat 38 of 39?

Maat 38 en 39 zijn populaire schoenmaten.
Zo populair zelfs, dat er een maat 38,5 bestaat. Zodat de schoen je écht goed past.

Ik worstel echter met het vinden van passende sokken.
Sokken vind ik vaak in maat 35-38 en 39-42. Geen van beide zit goed, omdat mijn maat er tussenin zit. Herkenbaar probleem?

Waarom houden sokkenfabrikanten niet rekening met de grote groep in maat 38 en 39?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Mode
6.9K
Inekez1
4 jaar geleden
Er zijn wel sokken in maat 38-39. Heel veel zelfs. Dat zijn vaak kwalitatief goede sokken, met een goede pasvorm en gemaakt van goed materiaal. Die zijn wat duurder in aanschaf maar zitten lekker en gaan veel langer mee dan goedkope sokken. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sokken+38-39
Amadea
4 jaar geleden
Het probleem van vraagsteller herken ik volledig. Niet elk persoon heeft meer dan een paar euro voor nieuwe sokken ter beschikking. Bij Hema, C&A, Wibra, Zeeman et cetera zijn geen passende paren te koop, want die hebben inderdaad alleen 35-38 en 39-42.

Antwoorden (1)

Er zijn wel goed passende sokken in maat 38 of 39, maar ze zijn in jouw geval moeilijker te vinden.
Bij sokken luistert de maat minder nauw dan bij schoenen, de sok rekt wel mee. Daarom zijn er meestal geen aparte sokken voor elke maat, maar hebben ze een bereik van bijvoorbeeld 34 tot 38.
Er bestaan wel sokmaten die van 38-42 lopen, die zullen beter passen. Of sokken met maat 38 die net iets meer rekken, zoals die met elastaan.
Op deze site kun je bijvoorbeeld filteren op sokken maat 38 en/of 39:
https://www.toffesokken.nl/herensokken/
Hier op maat 38.5:
https://www.zalando.nl/herenkleding-kousen-sokken/__maat-38.38~5/
Toegevoegd op 13 februari 2020 10:43: tekst
SimonV