Is dit een jongens, meiden jas of voor allebei?

Deze jas gekocht voor onze zoon ( 6 ) in Duitsland, waar hij als jongens jas wordt verkocht.
Was vandaag in het centrum nog even gekeken bij de kinderkleding winkel en zag dezelfde jas hier te koop als meiden jas.
wat is het nu voor een jas?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Mode
4.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Misschien dat dit verheldering biedt?
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3016135/Bij-vrouwen-zitten-de-rits-en-de-knopen-links-en-bij-mannen-rechts-Waarom-eigenlijk

Antwoorden (2)

Gezien het huidige streven naar genderneutraliteit zou het goed kunnen dat de jas zowel door jongens als door meisjes kan worden gedragen.

Maar het militaire printje dat op de stof staat en de zwart-wit-grijze kleur daarvan maakt waarschijnlijk dat een jongen er eerder in zal willen lopen dan een meisje.
Amadea
4 jaar geleden
Voor je zoon is het een super stoere jas. Zeker omdat het ook met een soort camouflagepatroon is uitgevoerd. Als het kouder wordt zie je steeds meer kinderen (jongens én meisjes) met dit soort stoere bontkraagjassen én camouflagestof. Zoals je het op straat ziet is het dus zowel een jongensjas als meisjesjas.
Én, mijn stoere neefje (11 jaar) die trots is op zijn voetballen draagt hem ook heel trots.