Hoe heet deze type broek?

Ik ben op zoek naar de benaming voor deze stijl broek (zie afbeelding). Het is niet echt een boyfriend jeans want hij heeft een elastiek bij de enkels.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Mode
4.6K

Antwoorden (1)

De stijl van deze ripped broeken/ ripped jeans zou je punk kunnen noemen.
Punk Style. Punk uit de jaren zeventig.
In de zeventiger jaren van de vorige eeuw werden de scheuren en gaten voor het grootste gedeelte er zelf in gebracht. Nu kun je deze kledingstukken met scheuren en rafels kant-en-klaar kopen. Zelfs via de duurdere merken.
De broek die @kameel10 bij de vraag toont, is een jeansjoggingbroek in destroyed design.
https://www.lesara.nl/jeansjoggingbroek-in-destroyed-design-247223.html
Joggingbroek, ruimvallend en meestal elastische boorden bij de enkels.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ dit zijn inderdaad jogjeans, joggingjeans etc. , omdat ze een combi zijn van de joggingbroek en jeans. Deze is ook flink ripped.