is maat 170 hetzelfde als damesmaat xs?

ik heb een nieuwe bikini nodig en kindermaten 170 zijn overal niet leverbaar of uitverkocht, zou ik damesmaat xs aan kunnen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Mode
4.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Meestal komen de grotere kindermaten en kleinere damesmaten redelijk overeen. Toch is het vaak slim om even een maattabel erbij te pakken. Je kunt dan aan de hand van afmetingen controleren of xs jou past.
Ritsuka
5 jaar geleden
Verschilt erg per merk hoe groot het uitvalt. Word passen.

Antwoorden (1)

In principe kan dit, maar voor de zekerheid moet je even het volgende doen:
Pak een boxer, slip, string of wat je ook draagt. Leg deze plat. Meet nu de breedte (gewoon dubbel) bij de heup en taille van het broekje.
Vervolgens kijk je naar een bh, sporttop die goed past. Meet hier weer dubbel de onderkant van.
Vergelijk dan de gemeten maten met de tabel die ik toevoeg. Je ziet dan of xs het beste past.
Voor badkleding mag het zelfs iets strakker, omdat het wijder wordt in het water.
Let wel op met de cups van het bovenstukje.
Bij xs (zonder cupgrootte) is de cup alleen geschikt voor a of b.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-advies/maattabel.html&ved=2ahUKEwjd_YOQuMPfAhVKLVAKHUDrAYgQFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw1qkFhb5qoP7K_P_ni2u7ZJ
De laatste tabel moet je hanteren.
De link werkt niet, daarom een foto.
Opgemeten maten keer 2 doen.
Toegevoegd op 28 december 2018 21:53: tekst, afbeelding