wat is het verschil tussen nike sb en de 'gewone' nike?

ik heb nike sb schoenen gekocht en ik vroeg me af wat het verschil is tussen de normale nike.

5 jaar geleden
in: Mode
5K

Antwoorden (1)

Sb staat voor skateboarding.

De buitenzool is het belangrijkste deel van een goede skateschoen. Die moet grip, stabiliteit en flexibiliteit bieden en slijtage tegengaan. Daartoe worden air-pads en andere soorten schokdemping gebruikt.
Bij skateschoenen zijn de naden versterkt zodat die niet gauw scheuren. Bij de tenen en hielen zijn de naden zelfs dubbel of driedubbel gestikt, omdat op die plekken de meeste slijtage optreedt.

Gewone sneakers hebben dat soort extraatjes niet nodig.
Amadea