Wat is het verschil tussen jongens en meiden shirt?

Als je in een winkel loopt zie je altijd de shirt van de jongens en meiden apart liggen maar wat is eigenlijk het verschil tussen de shirts

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Mode
4.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Andere pasvorm

Antwoorden (3)

Jongensshirts zijn smaller en langer, en de halsopening zit naar verhouding vaak redelijk hoog. Meisjesshirts zijn wat korter, hebben meer ruimte bij de boezem, en hebben meestal een wijdere hals.
Amadea
5 jaar geleden
Meiden shirts zijn nauwsluitender dan jongens shirts. Vaak zijn meiden shirts ook licht getailleerd.
5 jaar geleden
Maat voering is ook anders tussen jongens en meiden maten zit meestal 1 of 2 maten verschil tussen.
Mijn geboren zoon is gendervariant voelt zich geen jongen en ook geen meisje draagt ook kleding van beide geslachten net hoe hij zich op dat moment voelt, van jongens kleding heeft hij maat M en meiden kleding heeft hij maat L en kleding van meiden is vaak ook gedetailleerder en netter afgewerkt dan jongens kleding.