Waar kan ik een nep-leren aktetas kopen?

Ik ben helemaal gek op de jaren 50-60, en voor het nieuwe schooljaar ben ik op zoek naar een schooltas uit die tijd. Dat was niet moeilijk, al snel kwam ik terecht bij de beroemde aktetas (zie foto), en meteen wist ik dat ik die wilde hebben. Maar omdat ik nogal tegen het doden van dieren ben wil ik deze tas liever van nep-leer hebben (ja, ik ben moeilijk...). Maar ik kan zelf nergens vinden waar ik deze online kan kopen. Heeft iemand hier verstand van en kan die mij helpen? Bij voorbaat dank!

Picture for question
6 jaar geleden
in: Mode
6.8K
Amadea
6 jaar geleden
Er staat een exemplaar van Stones and Bones op Bol.com, maar die is helaas niet leverbaar: https://www.bol.com/nl/p/stones-and-bones-stones-and-bones-bruine-boekentas-boekentas-bruin/9200000052963646/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van mij een + vanwege de duurzame oplossing. Je maakt richting het dier geen verschil meer , en er is al genoeg nepspul in omloop.
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Op Marktpkaats en Speurders staan nog genoeg van deze schooltassen te koop. De meeste tassen hoer zijn van leer. Duurzaam. Omdat je de tas een tweede leven geeft hoeft je je ook niet druk te maken dat het leer vn dierlijke herkomst is. Juist mooi toch dat het leer nu een tweede kans krijgt? Een mooie ode aan het dier.

Antwoorden (1)

Gevonden!
Op Marktplaats vond ik precies 1 kunstleren boeken-/aktetas:
Vintage kunstleer schooltas tas boekentas, aktetas, lengte ca 41 cm, hoogte incl. handvat ca 34 cm, tas heeft hier en daar wat gebruikerssporen, maar ziet er over het algemeen nog netjes uit, bieden excl. verzenden.
Succes met bieden Caitlin!
---
Zou je een tweedehands leren boekentas kopen, is dat een goede diervriendelijke oplossing. Eenmaal gedood is het toch beter om het produkt nogmaals te gebruiken, eindeloos zelfs, totdat reparatie door een goede schoenmaker niet meer kan.
Toegevoegd op 14 april 2018 13:11: tekst