mijn haar is een hele bol knoopen geworden wat moet ik doen mijn mama zegt kort knipper maar ik wil het niet wat moet ik doen?

ik heb lang blond haar het is egt heel vervelend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
13.3K

Antwoorden (9)

Haar wassen met goede conditioner en uitborstelen.

En anders gewoon naar je ouders luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een antiklitshampoo!
Daarna heel goed en voorzichtig borstelen;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is ook antiklitspray te koop..vraag aan je moeder of ze dat koopt voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik slechte ervaringen met antiklitspray. Mijn dochtertje kreeg na gebruik grijze haren.. Nu gebruiken we alleen nog conditioner na de shampo.
Begin met een antiklit shampoo, was daar je haar mee.
Daarna heel kleine stukjes tegelijk uitkammen. Dus begin met de onderste 3 cm, pak er daarna nog 1 cm bij en zo verder. Zorg dat alle klitten aan de onderkant weg zijn voor je het volgende stukje erbij pakt. En hou je haar vast aan de bovenkant zodat het geen pijn doet terwijl je kamt. Je zult veel losse haren hebben, gedeeltelijk trek je deze eruit, maar er zitten ook al lossen haren vast tussen de klitten.

Als je dit wil doen zul je ook daarna je haar goed moeten bijhouden, anders heb je over een maand weer hetzelfde probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over een maand ?? Over een dag, of twee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar pas over een maand heb je het probleem dat je ouders dreigen het eraf te knippen (; Ik neem tenminste aan dat die 'hele bol knopen' niet het resultaat is van 1 dag niet de haren kammen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dat zal je verbazen.
De kapper schrok er van gisteren dat ze vrijwel DIRECT na het kammen, echt binnen een minuut, alweer een paar klitten tegenkwam. Een nachtje slapen is genoeg voor een onontwarbare puinhoop. Weer een uur ontklitten, en tegen de middag kun je eigenlijk weer opnieuw beginnen. Hoef je niks voor te doen.
Mijn haar klit ook erg en is volgensmij net zo mooi dik als die van jou. Het is inderdaad erg vervelend.
Zelfs shampoo en conditioner helpt niet goed.
Ik heb nu van de kapper een speciale haarolie die niet vet wordt maar waardoor het haar heerlijk zacht wordt en dus minder aan elkaar klit en het kamt ook nog heel goed na het douchen.
Je zou dus eens bij je eigen kapper kunne vragen of ze dat ook verkopen, een flesje kost wel 15 euro maar daar doe ik een half jaar mee want je hebt maar weinig nodig en het helpt echt. Ik weet even niet hoe het heet maar dat kan ik eventueel even voor je opzoeken mocht je interesse hebben.
( ps. mijn zusje gebruikt voor het zelfde probleem gewone babyolie maar dat vind ik zelf te vet in mijn haar, maar misschien een paar drupjes zou ook al kunnen helpen dan wordt het niet zo heel vet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had ik zelf ook lange haren, en toen had ik echt heeeeeeele erg klitten. Mijn moeder heeft toen alleen de klit uitgeknipt, en de rest laten zitten. Mijn haar groeide gewoon mooi verder, en het zag er helemaal niet raar uit. Daarna heb ik altijd goed mijn haar gekamt, en als ik een hele erge klid had wou mijn vader wel even helpen, en die heeft hem toen rustig aan eruit geborstelt. Dus misschien kan je dat ook vragen of iemand anders je wilt helpen met borstelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waasen Krul Spelden in & Stylen S d ik mijn haar ook het werkt echt Een week of 2 geen klitten meer !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik een goede shampoo en conditioner en gebruik een grove kam om je haar te kammen dit werkte bij mij dochters prima maar kam je haar niet meteen na het wassen laat het even droge aan de lucht en voor het slapen de haren vast maar niet strak gewoon losse staart eventueel met meerdere stiekjes of vlecht
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort knippen.
Mijn dochter van 10 heeft ook al jaren lang har en wil eigenlijk niks liever, maar het was helemaal dood en één grote berg spinnewebben en knopen. Als je net klaar was met kammen, zaten de eerste klitten er alweer in, en eigenlijk kon je het alleen maar vlechten.

Vanmiddag was ze -echt puur toeval - met haar zusje mee naar de kapper, en heeft zich (door de kapster, want naar mij luistert ze niet ;-) ) over weten te halen het hele dode stuk er uit te knippen en de rest leuk in laagjes met een schuine pony.
Het is nog steeds lang (flink end over haar schouders) maar staat honderdduizend keer beter, het voelt lekkerder, en ze is er - gelukkig - helemaal blij mee.

Dus : ga gewoon een keer naar de kapper, met je moeder of met een vriendinnetje, en vraag wat zij het beste zou vinden voor je haar. En dat is gegarandeerd : stukkie er af. Want echt waar, die knopen en dat klitten worden alleen maar erger, tot je geen borstel meer kunt zíen.

Het hele onderste stuk van je haar is namelijk dood, en daarvan staan de schubben open, waardoor je haar als een soort weerhaakjes in elkaar grijpt. Als je twee dagen niet zou kammen, zou je haar een grote plak vilt worden waar je de knopen bijna helemaal niet meer uitkrijgt. Zeker dat fijne, dunne blonde haar (dat mijn dochter ook heeft, en zelfs nog inclusief krullen, waardoor het NOG erger klit)

Dus hoe jammer het ook klinkt, met iets korter haar ben je nog net zo mooi, is je haar mooier, en voel je je vast en zeker beter.

Toegevoegd na 57 seconden:
Waarschijnlijk ben je - net als mijn dochter - het stadium van antiklit, gliss-kur, slapen met een vlecht en gewoon vele kammen alláng voorbij. Dat helpt op een gegeven moment gewoon niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heyy, ik heb zelf extreem dik haar en ongeveer haar tot aan iets onder mijn borst. ik heb mijn haar 1x helemaal tot op mijn schedel in de knoop gehad. Ik was hier 24/7 mee bezig en werd er bijna depressief van. Hoe het uit eindelijk toch is goed gekomen met mijn haar?
- Kam het niet zelf maar vraag iemand ander, het gaat je niet lukken alleen
- gebruik Wasverzachter in je haa
- gebruik condioner
- gerbuik zonnebloem olie
- gebruik Miccel air water
- gebruik een tangle teezer om de knopen wat losser te maken maar kam ze daarna ook echt met een föhn borstel anders zijn ze er niet fatsoendelijk uit
- laat je haar hierna drogen aan de lucht en niet met een föhn want dan komt het alleen maar meer in de knoop te zitten.
- Als je haar helemaal droog is stijl het dan. Gestijld haar komt veel minder snel in de knoop dan gewoon haar of haar met een slag erin