Zijn er veel jongens/ mannen die dames jeans dragen?

Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil tussen mannen en dames jeans is?

Mijn zoon was altijd verzot op spijkerbroeken van Jack en Jones, tijdens het opruimen van de wasgoed is er door onoplettendheid van mij een van mijn Only ( heeft alleen maar dames jeans ) spijkerbroeken in zijn kast terecht gekomen. Hij heeft hem aan gehad en sinds die tijd zijn mijn spijkerbroeken roofgoed voor hem, ben ze regelmatig kwijt of ze zitten in de was of mijn zoon draagt ze, hij vindt ze erg lekker zitten zijn beetje strak en soepel ( zit elastan in ) en hij vindt het model erg mooi. Hij draagt ze vaak op sport schoenen met de pijpen beete op gevouwen / gekruld ( is mode volgens hem ) maar ook om dat de pijpen wat aan de korte kant zijn en zo valt het niet op.
zijn er meer jongens / mannen die dames jeans dragen?
En kan ik voor hem er een paar mee nemen zonder mij te hoeven schamen dat mijn zoon in dames jeans loopt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dames en herenbroeken zijn de laatste jaren, zeker met het verschijnen van strakke skinny’s voor heren, steeds meer op elkaar gaan lijken. Over het algemeen zijn er een aantal verschillen: - Een damesjeans heeft een wat hoger kruis. - Een damesjeans valt strakker bij de bovenbenen en de billen om deze te accentueren. - Een damesjeans heeft kleinere zakken achter, ook weer om de billen wat meer te accentueren. - Een damesjeans heeft (veel) kleinere zakjes aan de zijkant (waar heren vaak een portemonnee in hebben en/of mobiel lukt dat bij een damesmodel vaak niet goed). Als jouw zoon het prettig vind om in een damesbroek te lopen zou ik niet weten wat daar het probleem van is. Zeker als (heel) slanke jongen zou het een uitkomst kunnen zijn omdat dan heel veel herenmodellen niet altijd goed aansluiten. Ik weet niet hoe oud hij is, maar het is wellicht wel handig voor hem te begrijpen wat de verschillen zijn (dus meer nadruk op ‘vrouwelijke’ vormen, is dat wat hij wilt?). Er zijn genoeg jeans voor meiden wat algemeen geaccepteerd zal worden als een jongen deze draagt, maar ook modellen waarbij je (over het algemeen) niet zonder mogelijk vervelende reacties wegkomt. Dit is denk ik wel handig om te bespreken met jouw zoon. Verder zou ik jouw broeken vooral voor eigen gebruik houden en samen met hem zijn jeans kopen waar hij zich prettig in voelt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100