Hoeveel weegt je kleding?

Hoeveel weegt een spijkerbroek?
Hoeveel weegt een (winter) trui?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
120.1K
Ivana
7 jaar geleden
Als je het wilt weten om je aangekleed te kunnen wegen: dan rekenen we ongeveer 1,5 kg extra voor kleding.
Amadea
7 jaar geleden
Dat kan je te weten komen door eerst in je ondergoed op de personenweegschaal te gaan staan, daarna de spijkerbroek aan te trekken en het verschil in gewicht uit te rekenen.
Castle
7 jaar geleden
Je kan naast de andere adviezen ook een kofferweegschaaltje kopen. Je doet de broek in een plastic tasje en weegt die dan.
ronron1212
7 jaar geleden
Moet die daarvoor in een plastic tasje opvouwen is voldoende.
Inekez1
7 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk aan de maat, model, en dikte van de stof. Leg het op de (keuken-)weegschaal en je weet het.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een overhemd weegt bijna altijd 300 gram Hier gevonden (kan alleen geen referentie toevoegen via het menu zoals normaal):
https://overhemden.com/blog/gewicht-overhemd

Het beste antwoord

Gewicht is afhankelijk van maat, model en dikte van de stof.
Bij maat 36/34:
spijkerbroek merk A: 1624 gram
spijkerbroek merk B: 1877 gram (dikke stevige stof)
spijkerbroek merk C: 1304 gram (dunne soepele stof)

broek in katoen/polyester: 1123 gram
gevoerde winterbroek polyester: 938 gram

Voor een warme trui/vest is het verschil nog groter.
In maat L/XL:
dik katoenen vest (hoodie): 1028 gram
dun katoenen vest/trui: 733 gram
dik gevoerd fleece: 812 gram
gewoon fleece: 598 gram
warm wollen vest: 1362 gram
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn winterbroek 535gr
Trui 600gr
fremar
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Een spijkerbroek zal toch zeker zwaarder zijn dan een trui?
fremar
7 jaar geleden
heb hier wel mijn zwaarste trui gewogen,elke broek of trui zal wel anders wegen,maar dit was de vraag niet.