wat is een bralette beha?

Als ik op deze term zoek dan is zo een beetje alles wel mogelijk zolang er maar geen beugel in zit.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
5K

Het beste antwoord

Het is een BH dat een beetje tussen een topje en een BH inzit. In Engelstalige landen heeft men het wel over een 'training bra', en ze zijn dan ook eigenlijk alleen geschikt voor de kleinere cupmaten. Een bralette is zo gemaakt dat hij goed past bij vrouwen met verschillende cupmaten, bijvoorbeeld van AAA tot B. Hij geeft praktisch geen steun en heeft dan ook geen beugel of voorgevormde cups. Vaak is een bralette afgewerkt met kant. Ik zal even een paar foto's opzoeken zodat je een beetje een idee krijgt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zomaar een paar voorbeelden van bralettes in webshops in het bronveld. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zoeken via google afbeeldingen: https://www.google.nl/search?q=bralette+bh&biw=1536&bih=762&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi9rdPzu47MAhWHtA4KHbZAA8wQ_AUIBigB

Soms heeft een bralette trouwens geen sluiting, die trek je het aan als een topje. Maar er zijn evengoed bralettes met een gewone bh-sluiting. En er zijn wel bralettes te krijgen voor grotere maten, maar omdat ze alleen heel licht ondersteunen, zijn ze gewoon geschikter voor kleinere maten.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dit is trouwens de definitie van Wikipedia: A lightweight, simple design, usually an unlined, soft-cup pullover style bra. The breasts are covered but the bra offers little, if any, real support and is suitable for small busts. Sometimes sold built into a camisole. This style is often used by preadolescent girls as a training bra. Similar to bandeau.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_brassiere_designs

->komt ongeveer overeen met mijn beschrijving dus. Alleen ligt hier ook nog nadruk op het feit dat het lichtgewicht en een simpel ontwerp is, en wordt en vergelijking gemaakt met een bandeau (volgens mij meer omdat ook die amper steun geeft en alleen/vooral geschikt is voor kleinere cupmaten, want het ontwerp van een bandeau en bralette kun je weer niet echt vergelijken, vind ik.

Toegevoegd na 15 minuten:
O ja, en voor de volledigheid: een bralette past niet alleen bij verschillende cupmaten, maar heeft ook geen bandmaten. Vaak worden ze verkocht in maten XS t/m M (of L) in plaats van BH-maten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een bralette is een bovenstuk zonder enige beugel of padding en meestal van kant voor de romantische touch. Eigenlijk gewoon een andere variant van de traditionele BH
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je voor je tijd. Marketing term dus? De google had ik zelf ook reeds gedaan. En ook op afbeeldingen. En dat geeft zo'n beetje alle soorten beha
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je wou weten wat het is, vandaar mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, wilde je niet voor het hoofd stoten.