Zijn bontjassen alleen maar exclusief voor vrouwen?

Waarom zie je hier in Nederland alleen maar ( nep ) bontjassen voor vrouwen en wordt het zo aan geprezen dat het lijkt alsof het alleen maar exclusief gedragen mag worden door vrouwen? Terwijl je ook wel in andere landen heren bontjassen hebt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de landen waar heren vaak/vaker bontjassen dragen, wordt het doorgaans ook een stuk kouder tijdens de winter.
Ik heb zelf althans niet de ervaring dat er in West-Europa landen zijn waar opvallend meer heren een bontjas dragen ten opzichte van Nederland.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let u er wel op dat u nep-bont koopt. Het is niet zo dat nep-bont lelijker is, er hoeven geen dieren voor gedood te worden! Gewoon een helpende toevoeging van een Milieuactivist.
Ritsuka
8 jaar geleden
als jij zo'n jas wil dragen, dan draag je dit gewoon. Wat voor mannen en wat voor vrouwen is is steeds meer een grijs gebied.
Ben het trouwens wel eens dat je beter voor nep bont kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bont, nepbont, wat maakt het uit? Maar goed... dat is een andere discussie en is de vraag ook niet.
Mij wordt tevens niet duidelijk uit de vraag dat hij op zoek zou zijn naar een (nep)bontjas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, het is waar dat ze niet heel makkelijk te vinden zijn in winkels. Maar online kunt u ze makkelijk vinden!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op moment is het gewoon niet in . Suède en leer wel . In Nederland kan nep bont ook uitstekend echt bont vervangen . Woon je 1000 km naar het oosten dan is het andere koek . in de echt koude streken is er geen alternatief voor bont . Ps in de jaren 60 was er een echte bontjassen rage onder de popsterren .
Ivana
8 jaar geleden
Nep-bont is waardeloos in regen en sneeuw. Op het moment dat hij zijn werk zou moeten doen is het een dweil. WAARDELOOS. De mijn hangt dus in de kast, daar maak ik wel een keer een hondenkussen van.

Het beste antwoord

Nee hoor, bontjassen zijn niet exclusief voor vrouwen, zeker niet.
Er zijn vast nog wel "2e hands" dus ECHTE bontjassen te koop, maar er is al zo vaak tegen geageerd, door echte dierenvrienden!, dat je in Nederland risico loopt als je zo'n jas draagt. Risico op agressie, op mensen die een spuitbus met verf erop leegspuiten bijvoorbeeld; is in het verleden zeker gebeurd.

Ik herinner mij een dag op de boulevard in Scheveningen met een oud familielid, een oude dame die een "vosje" droeg [bontje met de kop van een vos er nog aan voor op de schouders, oftewel een dure sjaal], zij werd van alle kanten bekeken en ja gelukkig had ze het niet door... :-))

De 'handel' in echt bont zal in Nederland niet zoveel investeren in een specifieke reclame campagne gericht op mannen. Bont was in Nederland altijd voor vrouwen, maar waarom zou een man niet in eenzelfde jas passen, mits de maat goed is uiteraard. Reden dat de man hier geen bont draagt zal tweeledig zijn: (1) ons klimaat vraagt nog niet om hele warme dikke jassen en mannen dragen hier geen hele warme dikke jassen, maar er kan zeker een nieuwe trend ontstaan, zodra ons weer blijft veranderen...
(2) Bontjassen zijn niet zozeer voor een "stoere" man, althans zo wordt dat hier gezien. In Rusland is het een noodzaak door de kou en ook in Australië zag ik wordt bont gedragen door stoere mannen.

Conclusie:
Nee, bont is niet exclusief voor de dames.
Nep-bont is om meerdere redenen populairder [prijs! bont is heel erg duur, een tweedehands jas >>> het dier is de eerste eigenaar<<< is niet diervriendelijk! en ook : zonde van je dure jas als er verf op gespoten wordt...]
Er is voorlopig geen markt voor een heren-bontjas, lijkt het. Verandering van ons klimaat kan daar zeker verandering in brengen.

ttp://www.bontvoordieren.nl/bont/bontjassen/

Toegevoegd na 18 minuten:
Op onderstaande link kun je kijken wat er hier in Maastricht en Sittard in 'bontatelier' Rademakers sinds 1965 wordt gemaakt/vermaakt/geïmporteerd en dus verkocht. Ook voor heren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Goede modehuizen verkopen zeker ook typische mannenbontjassen, daarmee bedoel ik dat ze een stoerder uiterlijk hebben dan een damesmodel. Vaak zijn het bomberjacks of ruiger bont dan de fijnere bontsoorten voor vrouwen.

Het is in Europa over het algemeen niet zo gewoon dat mannen bont dragen. Het zijn vaak mannen die zich niets aantrekken van wat men denkt, die wél een bontjas dragen. Meestal zijn dit zelfbewuste mannen die ervoor gaan om zichzelf 'neer te zetten' als modebewust of geslaagd man van de wereld. Uiteraard gaan die dan voor echt bont omdat dit zoveel mooier is van uiterlijk en ook in het dragen ervan zoveel comfortabeler. Echt bont blijft een luxe artikel!

Over het algemeen gold in Europa altijd dat alleen vrouwen bont dragen en dit denkbeeld weerhield mannen er altijd van om bont te dragen en dan 'als verwijfd of homofiel' te worden uitgemaakt. In Noord-Amerika, Rusland, bij de eskimo's en dit soort landen waar de winters echt koud zijn, is een bontjas vaak het enige dat goed warm houdt en geldt zo'n jas niet als luxe maar noodzaak. Mannen dragen daar bont zonder 'imago'problemen ermee te hebben.

Ik weet zeker dat er veel meer mannen zijn die een bontjas zouden willen dragen, simpel en alleen omdat ze het mooi vinden, maar het niet durven. Een bontkraag is geen probleem, maar een hele jas gaat te ver. Wat zullen anderen denken? Gekeken wordt er dan en weinig mannen vinden dit prettig.
Zou het echter een algemeen modebeeld worden, dan zouden er veel mannen met bontjassen lopen, dat weet ik haast zeker!
We zijn echter wel een land met zelfs een dierenpartij en activisten die 'voor de dieren opkomen' en daardoor zouden zij wel eerder voor nepbont gaan om niet geconfronteerd te worden met 'dierenbeul', of zich steeds te moeten verantwoorden.
amc