Goudkleurige ring met merkje "DL22K", wat betekent dit en is dit echt goud?

Zie foto.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb een foto geupload maar zie hem zelf niet bij mijn bericht geplaatst staan op mijn telefoon ...jullie misschien wel (?)

Toegevoegd na 14 uur:
Foto nu zichtbaar, was niet te groot maar onjuiste bestandsindeling.

Picture for question
8 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Verklein de foto even, hij is waarschijnlijk te groot. Mag volgens mij 4 mb max zijn
Sonaya
8 jaar geleden
Is 2mb maar onjuiste bestandsindeling. Nu gelukt.

Antwoorden (1)

De afkorting 22K die voorkomt wekt de suggestie 22 karaat (= 22/24 deel goud, ofwel bijna 92%). U kunt door een juwelier eenvoudig laten nagaan of de ring inderdaad van goud is. Bij dit percentage aan goud zou het soortelijk gewicht (SG) van de ring rond de 18 moeten liggen, want het SG van zuiver goud is 19,3 en er zit 8% van een lichter metaal, of meerdere metalen, in. De ring zal dus als hij grotendeels uit echt goud bestaat, erg zwaar zijn in verhouding tot de afmeting. Zie de bronnen.
Geen idee wat DL betekent, misschien een makersmerk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sonaya
8 jaar geleden
Dank je wel. Ik denk idd de initialen van de maker. Ik ga er wel mee naar de juwelier. Ik denk dat de ring uit Indonesië komt,was nl van mijn Indische oma :)