Wat is de naam van zo'n heel klein handtasje met alleen een handvat.

De grootte is ongeveer van clutches tassen. Alleen dan met een handvat (niks om om te hangen). Handvaten lijken geïntegreerd in het tasje. En het zijn wat chiquere tasjes. Vaak komen ze van Italië. Die tasjes hebben een bepaalde naam. Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 1 uur:
Zie afbeelding. Zo ongeveer

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
4.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vond op Google: Bauletto bag
Schijnt tevens een italiaans merk te zijn, misschien is merknaam een algemene aanduiding geworden ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas dat is niet wat ik zocht. Het tasje heeft eigenlijk geen hengels (kunt het dus ook echt alleen maar vasthouden). Maar een soort van gat bovenin het tasje wat dus de handgreep van het tasje is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Envelope Bag ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je zoiets: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1318661375/Hot-Sale-New-2013-Fashion-Designer-Handbag-Women-Handbag-High-Quality-Envelope-Bag-Women-Messenger-Bags.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Qua afmeting lijkt het erop. Alleen is het veel meer echt een chique mini tasje wat ik bedoel. Met handgreepje/handvat in het tasje zelf zeg maar (opening bovenaan tasje). Dus geen hengels, maar wel iets van handvat).
Amadea
8 jaar geleden
Dit is nog zo'n geval, maar een naam krijg ik er niet voor gevonden: https://dtpmhvbsmffsz.cloudfront.net/posts/2013/03/12/513fc26c6056d5619c00dc24/m_513fc2716056d5619c00dc28.jpg
Amadea
8 jaar geleden
En nog een groen exemplaar: http://cn1.kaboodle.com/hi/img/b/0/0/b7/2/AAAAC4WrIHAAAAAAALcsBA.png?v=1268172305000
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De links van amadea en compris zijn beiden de juiste afbeeldingen. Zoiets bedoel ik!
Antoni
8 jaar geleden
In de naam van de URL die compris in zijn reactie geeft, staat niet alleen "Envelope Bag", maar ook nog "Messenger Bag". Misschien is dat de juiste naam?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee ook niet. De envelope bag kwam nog het meest in de buurt. Helaas

Het beste antwoord

Mogelijk zoek je de naam "Berkley clutch bag".

Het model met de ring-handgreep krijg je alleen te vinden door te googelen op "Daniëla Moda clutch". Dus die bestaan alleen van het Italiaanse merk Daniëla Moda. Hier bijvoorbeeld een zwarte uitgave ervan: http://www.ebay.com/itm/DANIELA-MODA-BLACK-CLUTCH-NEW-WITH-TAGS-FREE-SHIPPING-WONT-LAST-/251986250932?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3aab8d0cb4
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Yes!!!!! Dit is hem!!! Super thanks!! Heet het model tas berkley clutch bag? Of is dit een bepaald merk?
Amadea
8 jaar geleden
Voor zover ik heb kunnen vinden is het de naam van het model. In het Italiaans zal het anders heten, maar het is mij niet gelukt te ontdekken hoe dan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel nogmaals!

Andere antwoorden (2)

men noemt dat een sjakos.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Daarop googelen laat echter direct zien dat daar een schouderband aan zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas dat is niet wat ik zocht. Het tasje heeft eigenlijk geen hengels (kunt het dus ook echt alleen maar vasthouden). Maar een soort van gat bovenin het tasje wat dus de handgreep van het tasje is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is dat de Belgische variant van Sacoche ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee ook niet. Hier zit duidelijk een schouder hengsel aan. Zie mijn afbeelding!;)
nounka
8 jaar geleden
Een sjakos is gewoon dialect voor handtas. Dus ja het woord past bij wat je ziet, maar ook bij al de andere sjakoshen net als een sandaal een schoen is maar ook een sportschoen als schoen kan omschreven worden.
Die horen volgens mij ook gewoon onder de noemer Clutch

De drie bronnen zijn links naar sites. Al die tasjes hebben de naam clutch. Ze hebben ook allemaal een handvat ( al dan niet met verbeelding ) zoals je omschreven hebt en zijn vrij klein.

envelop bag = envelop clutch als je bij de zoekresultaten kijkt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor je amtwoord. De tasjes die op de betreffende links staan zijn alleen niet de tasjes die ik bedoel (zie mijn toegevoegde afbeelding). Maar wellicht vallen ze dan toch onder dezelfde noemer?;)