Wanneer is iemand lelijk? misschien is deze vraag veel gesteld, maar ik wil het graag weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

Het is mij al vaker opgevallen dat werkelijk blóédmooie meiden tussen de (ong.) 17 en 23 het zelf óók weten, dat ze zo mooi zijn. En dan lopen ze rond met een ontevreden hooghartige gezichtsuitdrukking, en stralen een totale ongeïnteresseerdheid uit naar alles en iedereen - kijk : dan zijn de ónderdelen wel heel goed gelukt, en tóch is zo iemand niet mooi.
Terwijl iemand met straalogen á la Ugly Betty zoveel uitstraling heeft, dat je blij wordt als je zo iemand ziet : zo iemand is dus wél mooi.

Bovendien zie je maar 30 seconden of iemand 'mooi' is : dan begint het gesprek, en komt de persoon uit de verpakking , en verandert dat beeld helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer een topantwoord van je! mijn + had je al :-)

Andere antwoorden (25)

Iedereen is mooi op zijn eigen manier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als deze persoon niets heeft wat je mooi vindt of aantrekkelijk. Maar dan ook echt niets. Dit is natuurlijk voor ieder persoon weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand een slecht karakter heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat lelijk lijkt of is, heeft ook weer zijn mooie kant.
En kunnen we niet beter zeggen,dat iemand minder knap is dan lelijk.
Dat komt nog beter over ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft te maken met welk oordel je maakt bij de 1e indruk of de latere indruk , als de persoon bij 1e indruk niet mooi is kan het zijn nadat je hem verder en beter kent zijn uiterlijk ook steeds mooier gaat vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ken ik wel ja, maar dat is dan ook vooral de persoonlijkheid die je erg aantrekt, en dan gaat het uiterlijk je op een of andere manier ook meer aanstaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juistem :)
als je gebit niet goed verzorgd is en met rotte tanden bvb

of als je vol met puistjes zit , is ook niet echt aantrekkelijk

en als je rond loopt met onverzorgd vettig haar

en voor de rest is niemand echt lelijk wat moeder natuur hem of haar heeft gegeven je kan altijd wel je mindere kanten camofleren als je erg dikke benen hebt dan loop je niet in een te strakke broek rond wat de benen nog extra dik maakt

ik zie dat je 13 bent dus dat is een leeftijd waarin je jezelf heel erg kan afkraken maar ik hoop dat dat bij jou niet het geval is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dan lelijk? Wat ik misschien als knap beschouw vind een ander weer lelijk, en andersom. Knap is een begrip waarvan iedereen een andere uitleg kan geven. Knap hang niet af van een lekkere kont en een stel stevige tieten, of van gespierd lijf met een flinke bobbel.
Jij bepaald wat knap is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lelijk is iemand die boos, depressief is, gerergerd of moe is. Je bent al mooi als je een stralende glimlach hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is een depresief persoon lelijk?Of een moe persoon?Verklaar je nader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaat totaaaaaaaaal nergens op! Die mensen kunnen ook mooi zijn!
Al is iets of iemand nog zo lelijk, volgens de algemene smaak, er is altijd wel iemand of meerdere mensen die het mooi vinden. Of iets lelijk is, is een kwestie van smaak en doordat smaak (gelukkig) verschillend is, kan je daar geen definitie van geven.
amc
14 jaar geleden
Iemand is lelijk als jij het lelijk vindt - en dat betekent meestal dat een 'lelijk' persoon niet genoeg voldoet aan de eisen die de maatschappij waarin diegene leeft stelt aan het mooibeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
buiten de persoonlijke voorkeur die hier al veelvuldig besproken is, schijnt iemand met een symetrisch gezicht aantrekkelijker te zijn. mannen zouden de voorkeur geven aan volle lippen, vrouwen aan een hoekige kaaklijn. er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, probeer google eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iemand die altijd sikkeneurig en chagarijnig is

je bent al mooi als je een mooie gulle lieve lach heb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een moeilijke vraag...
Knap zijn verveeld en lelijk zijn went...heb ik ooit ergens gelezen. En dat klopt ook wel een beetje.
Ik ben wel eens prachtige vrouwen tegen gekomen qua uiterlijk...tot hun karakter naar boven kwam drijven...
En dat kan wel eens het tegenovergestelde van mooi zijn.
Wat minder mooie mensen, kunnen iemands hart stelen door hoe ze van karakter zijn. Die hebben inhoud, zeg maar. De definitie van lelijk...is voor iedereen verschillend.
En gelukkig ook maar. Op ieder potje past meestal wel een dekseltje.
Groetjes Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ellende is dat wij doodgegooid worden met een onrealistisch schoonheidsideaal.

Tegenwoordig is dat mager.
-Vooral voor vrouwen
Rimpels zijn erg.
- Oud zijn is per definitie "not done".
Vlekjes en couperose en wallen en spataderen:
- allemaal vreselijk.
Plastische chirurgie wordt steeds normaler gevonden.
- Heb je nog niet minstens een ooglidcorrectie?
Haartjes die overal groeien waar dat niet mag:
- ook je neus moet gewaxed hoor, van binnen!
- Oh ja en tegen alle gezondheidsadviezen in moet je daarbij ook nog bruin zijn.
- En een trendy kapsel hebben.
- De juiste make-up en niet die lipstick van vorig jaar en de oogschaduw van van de winter.....

Heb je dat allemaal niet. Ja, dan ben je lelijk.

Ach ja...........ik had ook een heeeeeel ander antwoord kunnen geven.

In het westen geldt bijvoorbeeld dat in de Middeleeuwen een vrouw er bleek en dun uit moest zien, maar wel met een dikke buik. Deze zichtbare arbeidsongeschiktheid was een teken van rijkdom.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men is lelijk is men uitstaalt hoe hij zich voelt.
Voel je je je vanbinnen goed maar ben je geen schoonheidsideaal kan je het nog winnen van een miss op een slechte dag bijvoorbeeld.

Je bent wat je uitstraalt, voel je je goed, doe je ook goed en ben je vrolijke en behulpzaam en meestal ook geduldig en heb je een lach voor iedereen die het hebben kan.

Zit je niet goed in je vel dan heb je geen oog voor je omgeving en zal je niet snel bevredigd voelen door goed doen naar een ander.. wat weer een neerwaarst spiraal veroorzaakt.

Mooi zijn zit niet aan de buitenkant maar staal je uit van binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar Doutzen Kroes, uiterlijk een heel gewoon meisje maar die straalt iets heel moois uit, schoonheid komt binnen in je weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf zou ik de vraag anders stellen namelijk wat maakt de ene mens mooier dan de ander en dan kun je van innerlijke en uiterlijke schoonheid uit gaan.
Vaak kom ik tegen dat mensen die qua uiterlijk minder uitblinken dit door hun innerlijke schoonheid ruimschoots compenseren. E.e.a. staat in het verlengde van populariteit.
Er van uitgaande dat je puur uiterlijk bedoeld zijn uit onderzoeken leuke uitkomsten naar voren gekomen.
Een van de belangrijkste oorzken is asymetrie.
Verder spelen nog zaken als buitenproportionaliteit (grote neus, flaporen etc) een grote rol.
Oogaanschijnlijk onbelangrijk is ook uitstraling en houding.
Een mens wat oprecht blij is met zijn uiterlijk straalt dit ook uit.
En last but zeker not least persoonlijke smaak. Elk mens heeft z`n persoonlijke smaak en marges.
Maar echte lelijke mensen in mijn optiek, zijn mensen die willens en wetens de levens van andere mensen op een negatieve manier (willen)beïnvloeden.
Al het andere is maar bijzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand kan alleen maar lelijk zijn, als er een ander mooi is. Zodat het bewezen, bevestigd kan worden!
Wie bepaalt wanneer de ene lelijk is en de ander mooi..?..
Als je daarachter komt zul je bemerken dat mooi en lelijk los van elkaar gewoonweg helemaal niet bestaan!
Mooi is lelijk en lelijk is mooi, het gaat er dan dus om: hoe wordt het gezien?
Het gaat dus om perspectie!
Wat KAN ik zien?

mooi he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de rest mooier is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Defintie van lelijk:

Onprettig om naar te kijken, niet mooi. Vervelend of naar om te zien of te horen. Ongunstig of slecht,
onesthetisch, onschoon, akelig, mismaakt, mottig, onooglijk, smakeloos.

Het begrip lelijk is erg cultuur en tijd bepaald.
De een vindt een schotel in zn bovenlip het toppunt van schoonheid, de ander gruwt al bij het idee alleen.

Als ik denk aan lelijk, denk ik aan een IETS.. niet aan een IEMAND.

Dat iets kan een kast, een behangetje, een jurk, muziek een auto of gedrag zijn.
Mensen/ dieren doen soms lelijk.. maar ze zijn het niet.
Niet in mijn beleving althans.

Neemt niet weg dat ik wel een voorkeur heb voor bepaalde mensen. Ook voor wat betreft hun uiterlijkheden.
Ik kan de een ( nog) mooier/ aantrekkelijker vinden dan de ander.. maar dat maakt de rest niet lelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lelijk of mooi zijn bijzonder objectieve begrippen, maar er zijn wel wat 'regels' voor te geven.
Hoe symmetrischer een gezicht is en hoe beter geproportioneerd het lichaam (en daar zijn allerlei formules voor), hoe mooier de meeste mensen iemand zullen vinden. Gebrek aan symmetrie en verhoudingen verminderen ook het aantal mensen dat iemand 'mooi' zal vinden.

Daarnaast is niet alleen het uiterlijk maar ook de uitstraling belangrijk. Iemand kan nog zo goed geproportioneerd zijn, met een chagrijnige, zure plastic kop zullen maar weinig mensen je echt mooi vinden. Terwijl iemand met wat schoonheidsfoutjes maar een stralende lach en een stukje charisma heel goed in de markt kan liggen.

Ook de mate waarin iemand voor zichzelf zorgt / zichzelf verzorgd is van invloed op hoe lelijk we iemand vinden. Het is blijkbaar erg moeilijk door een wanstaltig kapsel, vuil en voddige kleren heen te kijken. Maar ook om door een designer-outfit en een dikke laag make-up en een dure kapper de ware persoon te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer is iemand lelijk...Nou,ik denk dat het per persoon verschillend is. Wat de één heel mooi vind, vind de ander lelijk.

Maar ik denk dat de media een bepaald beeld neerzet. Als je kijkt naar het programma "Next Top Model" daar werden 2 mooie meisjes te dik bevonden. (het ging om 1 a 2 kg) Menig meisje dat daar naar zat te kijken heeft zich volgens mij wel even achter haar oren gekrabd, en gedacht "er moet bij mij wat af" Een goed beeld dat ze van zichzelf hadden vervaagd lichtelijk.

Ik las ook bij bepaalde reacties over (jeugd) puistjes, Dat kan dan wel niet het schoonheids ideaal zijn, maar iedere puber krijgt het, en daarom is iemand niet lelijk.

Ik vindt het heel moeilijk om iemand lelijk te vinden, want zelfs als mensen er onverzorgd uitzien, onverzorgd gebit, vieze vette haren, kleren uit het jaar nul, noem alles maar op, als je die mensen van de straat zou plukken en mee zou nemen om ze een opfris behandeling te geven, dan verschijnen er ook weer mooie mensen.

Wat ik wel denk is dat het karakter maakt of je mooi bent of niet, iemand met een mooi hoofd kan wel een karakter hebben van niks en iemand met een minder mooi hoofd een heel mooi karakter. Tja... Wat is lelijk?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lelijk of mooi...dat is heel subjectief...
Meestal zeggen we dat iemand lelijk is, wanneer diegene niet aan de geldende schoonheidseisen voldoet, en dus weinig mensen aantrekt. Maar die schoonheidscriteria zijn overal ter wereld vaak heel verschillend. Ook in de geschiedenis verandert het schoonheidsideaal nog al eens... bv dik of dun... of rood haar, vroeger (zo'n 50 jaar geleden nog),werd dat lelijk gevonden...terwijl de afgelopen decennia veel vrouwen hun haar rood verfden...

Het belangrijkste is, dat niemand zich hoeft te schamen voor zijn uiterlijk... als je zelfbewust bent, en tevreden met jezelf, ben je altijd mooi genoeg... Maar als je denkt dat je lelijk bent, en je schaamt je voor je uiterlijk, dan zie je er in de ogen van de wereld ook onaantrekkelijk uit....

Het heeft vaak meer te maken met je uitstraling, dan met je werkelijke uiterlijk...vrolijkheid en spontaniteit kunnen van iedereen een mooi mens maken... Ware schoonheid zit van binnen....

En uiterlijke schoonheid is ook vergankelijk....hele mooie mensen hebben vaak veel meer moeite met veroudering....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die een puisje op z'n voorhoofd heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is iemand lelijk als hij een erg verrot karakter heeft. Dan kan je buitenkant nog zo mooi zijn, maar door je gedrag begin je er toch erg lelijk uit te zien, in mijn ogen.

Ik heb vroeger een jongen gekent, die was echt niet mooi om te zien, was erg bleek, zwarte haren, waardoor het bleke nog meer op viel, zijn ogen stonden raar, bril op, pukkels. Ik vond hem lelijk, maar zodra ik hem beter leerde kennen en er achter kwam hoe ontzettend lief hij was, ging ik hem steeds mooier vinden, ik werd zelfs verliefd op hem en vond hem prachtig! Het is nooit iets tussen ons geworden, helaas.

Zo zie je maar, lelijkheid zit voornamelijk aan de binnenkant.