Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een EU schoenmaat 40 in US?

Ik wil schoenen bestellen van converse x comme des garçons, maar dit zijn US schoenmaten. Ik heb maat 40 en weet mijn US maat niet..
Nu heb ik op verschillende websites gekeken, de ene tabel zegt dat ik maat 8 moet hebben, de ander 8.5 en weer een ander 9.
Er staat "fits true to size" dus het zou makkelijk te vinden moeten zijn.
Weet iemand toevallig welke maat klopt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Schoenmaat 40 bij ons is herenmaat 7 / damesmaat 8 in de V.S.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://manoftoday.wordpress.com/2007/02/06/international-shoe-size-conversion-chartsconverter-tables-for-shoes-sizes/ Of 9 dames. Had ook een antwoord gegeven toen maar weggehaald. Er valt geen pijl op te trekken.
Ik heb een paar Converse All Stars, en in de binnenkant staat de maat. Daar staat EU 40 = US 9 = UK 7.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik raad je ook aan om schoenen te bestellen van een site waar een maattabel bij staat, want hier staan vaak ook de afmetingen van de schoenen in cm bij. Dan weet je zeker dat je voet (qua lengte) in de schoen past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan van alles zijn, net welke conversietabel je gebruikt en het aantal mm dat schoen werkelijk is.

Of wel alle schoenmaten moeten weg en we moten net als Aziaten schoenmaten in mm opgeven. Nu blijven we doorsukkelen met 4 of meer incompatibele systemen welke contraproductief zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding