Als je een overhemd koopt in de winkel kan een kledingmaker hem dan helemaal op maat maken?

Ik heb een mooi Calvin Klein overhemd gekocht, die normaal richting 100-150 euro gaat voor 40 euro. Ik pas hem alleen niet 100%, hij is prima te dragen maar ik wil dat hij perfect valt. Vooral in de breedte is er iets teveel breedte. Kan een kleermaker deze helemaal bewerken in mijn maat? Kan ik er van uit gaan dat dit goed gebeurd en niet dat mijn overhemd straks spuuglelijk terug komt? Mocht het mogelijk zijn kent iemand dan een goede kleermaker in Arnhem/Nijmegen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
9.8K

Het beste antwoord

Ja dat kan zeker, maar niet onbeperkt. Als je naar een voor jou onbekende kleermaker of naaiatelier gaat, zou ik vragen of je resultaten kunt zien voordat je beslist of je dat wel of niet laat doen.
Verder kun je kleding niet onbeperkt innemen. Als het om meerdere maten gaat, krijg je ermee te maken dat de opgestikte (borst)zakken niet meer mooi zitten na het innemen. Maar als ik je goed begrijp gaat het slechts om een klein beetje, dan moet dat geen probleem zijn.
Neem ook vantevoren de kosten goed door. Je hebt nu een goedkope blouse, maar als je er voor tientallen euro's aan laat verstellen kon je beter gelijk een goede kopen....
Houd er bij het verstellen ook rekening mee dat je garantie (als die op je blouse zit) waarschijnlijk vervalt, omdat je zelf aan de blouse gaat werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een goede kleermaker kan zeker het overhemd wat innemen. Maar dat zal je aardig wat gaan kosten vrees ik. Een goede thuisnaaister kan het overigens ook doen. Mijn moeder vermaakte vroeger regelmatig de overhemden van mijn vader, d.w.z. ze maakte ze dan o.a. ook wat smaller.