Is polyester geschikt om te dragen op een dansfeest?

Ik heb een jurkje van polyester gekocht voor een feestje waar ik heen wil. Ik weet dat ik hier veel ga dansen en ook heb ik het redelijk snel warm. Ik vraag mij af of het dan een heel slecht idee is om dit jurkje te dragen of dat het niet zo heel veel uitmaakt. Ik ben helemaal verliefd op het jurkje, dus ik hoop dat ik het kan dragen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Antwoorden (2)

Polyester neemt geen vocht op. Je zult dus, zeker als je veel gaat dansen, overmatig gaan transpireren met vlekken en nattigheid. Daarnaast is polyester brandbaar. Ik weet niet of er gerookt mag worden op het feestje maar je hebt maar zo gaatjes (of erger) in je jurkje. Als ik jou was zou ik het jurkje voor een "koelere" gelegenheid bewaren :-).

Toegevoegd na 47 seconden:
En dan bedoel ik natuurlijk gaatjes door sigaretten e.d.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Polyester absorbeert inderdaad weinig tot geen vocht. Aan de andere kant heeft het minder warmte-isolerende eigenschappen dan katoen, het is dus minder "zwaar" om te dragen. Je koelt sneller af, omdat lucht er makkelijk doorheen gaat.

Er is dus inderdaad wel veel over te zeggen, als u veel zweet kan dit een erg nare stof zijn omdat het dan veel plekken achterlaat.
Als het een jurkje is met maar 1 laag stof zou ik het erop wagen, maar met meerdere lagen wordt het wel snel benauwd.