Wat voor hulpmiddelen zijn er, als je graag sandalen of open schoenen aan wilt, maar dan last krijgt van pijnlijke voeten?

Nog even en het is weer "rokjesdag" (deze benaming voor die speciale dag, waarbij opvallend veel vrouwen voor het eerst weer een rokje aanhebben zonder beenbedekking, ken ik van Martin Bril). Omdat ik bij dat rokje graag open schoenen of sandalen met een hakje aan wil, vraag ik mij af of er hulpmiddeltjes zijn om de pijn aan mijn voeten te verlichten.
Ik krijg altijd pijn aan de onderkant van mijn voorvoet en omdat mijn voeten naar voren glijden, pijn waar de randjes van de schoenen mijn voeten/tenen schuren. Ook krijg ik wel eens pijn waar het hielbandje schuurt.
Mijn schoenen zijn niet te klein of te smal!

Ik weet dat je ook kunt besluiten om niet die leuke maar onmogelijke schoenen aan te trekken, maar degelijkere, zoals b.v. Birckenstocks, zijn bij mijn "lente-gekte" absoluut geen optie!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.9K

Het beste antwoord

Bij schoenenzaken verkopen ze sprays, waarmee je je schoenen/sandalen in kan sprayen, zodat ze gemakkelijker uitlopen. Dit doen, en nu alvast in huis op je rokjesdag-schoenen gaan lopen : je moet bijv. voor je hielbandjes gewoon een beetje eelt kweken op die plekken.
Als je zó met je zachte, verwende winterschoenenvoeten in open schoentjes stapt, gaat dat niet lukken : je voeten moeten even 'afharden' . Pak ook gelijk je flipflops ('tussenteenslippers') weer even uit de kast : ook tussen je tenen moet je weer wat eelt kweken, vóór je de hele dag kunt flipfloppen, als straks die 30 graden-mei-dagen eraan komen. Want toen ik vorig jaar een paar dagen in tropisch Miami rondwandelde, waren dat de enige voetbedekkingen die ik, zonder blaren binnen een half uur, aankon.
En laat die 'rokjesdag' maar héél gauw komen - kan niet wáchten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
flipfloppen?? :))
+1

Andere antwoorden (1)

Voor de pijn aan de onderkant van je voet, bestaan er kleine zooltjes. Het zijn net kleine kussentjes, die je voorin je schoen legt of plakt. Zo heb je veel meer steun voorin en de druk wordt minder, waardoor je geen pijn meer hebt.