Wanneer begint de winter uitverkoop in Nederland?

In sommige winkels is het volgens mij al begonnen maar andere weer weer niet, is er geen vaste periode ofzo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
7.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/overig/uitverkoop-start-kleding.204905

Antwoorden (2)

Meestal na de kerst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De uitverkoop vindt meestal plaats wanneer het seizoen al een tijdje bezig is. De winteruitverkoop vindt ongeveer plaats in de maanden december en januari. Dit lijkt vreemd omdat bijvoorbeeld het winterseizoen in december en januari nog volop bezig is. Toch is het logisch te verklaren, want de meeste mensen kopen hun winterkleding al in het najaar zodat ze hier de gehele koude herfst- en winterperiode profijt van hebben. Mensen kopen hun kleding immers niet pas in januari, terwijl circa twee maanden later het al warm lenteweer kan zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wanneer de uitverkoop precies begint is in Nederland niet exact te zeggen. Het is in Nederland namelijk toegestaan om het gehele jaar door uitverkoop te hebben. Grofweg gezegd vinden de uitverkopen plaats wanneer de seizoenen al enige tijd bezig zijn. Je draagt bijvoorbeeld je winterjas van oktober tot en met maart. De meeste mensen zullen de winterjas dus al kopen in de maanden augustus, september, oktober of hoogstens november. Daarna meestal niet meer, want dan is het seizoen al halfweg en loopt het langzaam richting het einde. Hierdoor worden de winterartikelen met korting verkocht vanaf rond begin december.