Moet je voor een kleine tatoeage 18+ zijn?

Ik wil een tatoeage op m'n pols zetten. Ik weet dat grote tatoeage's daar 18+ zijn maar geld dat ook voor kleinere? Ik ben 16 bijna 17 en mijn ouders willen geen toestemming geven. Dus moet je 18+ zijn en Zoja welke plaatsen van het lichaam zijn dan 16+ plus want die zijn er, ik weet alleen niet welke.

Een vriendin heeft een tatoeage op d'r pols en vertelde dat ze daar zeiden dat dat 16+ kan alleen dat weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (3)

Een 16 jarige vriendin van mij had een tattoo laten zetten bij haar "slipzone" dus op een erg intieme plek. De tattoo was zo'n 2 vingers dik en 2 x de lengte van je middelvinger. Dus t moet gewoon kunnen vanaf je 16e volgens mij maakt de plek niet zoveel uit. Heb ook een paar vrienden die hun armen bijna onder hebben allemaal 17 en niemand ook et meisje niet had toestemming van ouders nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16, zeker niet 18
Zodra je 16 bent mag je alles zelf bepalen: de plaats en het formaat.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-er-bij-het-laten-zetten-van-een-piercing-of-tatoeage.html

Denk even aan het volgende: hoe vaak heb je de afgelopen 17 jaar je posters/behang of andere versiering in je kamer gewijzigd? Denk je echt werkelijk dat wat je nu mooi vindt je over 5 of 10 of 15 jaar ook nog mooi vindt? Hoe lang wil je dit plaatje al?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je 80 bent heb je dan bijvoorbeeld een gerimpelde Justin Bieber op je pols, je moet NU al bedenken of ja dat DAN wel wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je ze wil laten weglaseren doet het echt superveel pijn... Nog meer dan dat je een tatoeage laat zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je met 23 al geen justin bieber meer op je pols wilt maar goed....
De minimumleeftijd waarop je een tatoeage kan plaatsen is 16jaar, maar dan moet je wel toestemming hebben van je ouders. Veel professionals weigeren trouwens mensen onder de 18jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee als je 16 bent heb je geen toestemming meer nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach ja, heb het ooit eens ergens gelezen. Zal dan wel veranderd zijn. :).