Welke vakken moet ik houden voor mode ontwerpster?

Hallo, ik moet aan het einde van dit jaar vakken laten vallen en een paket maken, voor de beroep dat ik later wil maar, ik weet niet precies wat ik moet laten vallen en wat ik moet houden. Ik mag minimaal 6 vakken en waaronder Engels& Nederlands verplicht zijn dus uiteindelijk nog 4 vakken over blijven. Maar weet iemand welke vakken ik moet houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Antoni
10 jaar geleden
Misschien biedt deze website (een deel van) een oplossing: http://www.nationaleberoepengids.nl/Modeontwerper Er is in ieder geval veel informatie te vinden over het beroep van modeontwerper.

Antwoorden (2)

Wiskunde, economie, natuurkunde en biologie lijken mij dan geschikte vakken. Dan leer je hoe te berekenen zowel met stoffen als in de maatschappij. Je weet over lichaamsbouw, en de invloed van materie op comfort.
Eens kijken wat de mode-academie voor opleiding vraagt: diploma mbo
(niveau 4), havo, vwo of gelijkwaardig diploma. Geen eisen voor vakken, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt, is het ook handig als ik naast wiskunde ook rekenen er bij neem want met rekenen heb je meer met cm etc. ? Of is wiskunde wel genoeg ?
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je? Op de basisschool heb je rekenen gehad. Op de middelbare school heeft men wiskunde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik heb op de middelbare school ook rekenen want er komt over een paar jaar bij de examen ook een rekentoets.
Ik zou in ieder geval creatieve vakken houden in je vakkenpakket en verder economie en/of boekhouden. Die laatste kunnen van pas komen wanneer je besluit een eigen bedrijf te beginnen als modeontwerpster.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké dankje!