Ik zoek een goede huidverzorging produkt voor mijn donkere huid. Kan iemand mij een tip geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (6)

Vaseline cacaobutter (bruine verpakking, ongeveer 6 euro 75).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cocaobutter sorry...
bij de drogist verkrijgbaar
De donkere huid heeft een andere verzorging nodig dan de blanke huid. Dagelijkse hydratatie is bij een donkere huid noodzakelijk. Crèmes of lotions op basis van Cocoabutter en Shea butter hydrateren het best. Tijdens de winterperiode is ‘s morgens en ‘s avonds insmeren absoluut aan te raden.

Er zijn verscheidene producten op de site, www.mickerline.be :
- Palmer’s Cocoa butter cream
- Palmer’s Shea Butter lotion
- Africa’s Best Ultimate Organics Cocoa en Shea butter lotion.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoor vriendinnen altijd altijd over biodermal praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man heeft de donkerste huidskleur. Hij gaat onder de warme douche en smeert zich met een washandje helemaal in met gewone ouderwetste vaseline (of ik doe het voor hem ;)). Mag flink ingewreven worden en gewoon terwijl je onder de douche staat en dus nat bent. Daarna afdrogen, en je huid voelt als een babyhuidje en ziet er heel mooi uit. Je hebt er dagen geen omkijken naar. Werkt trouwens ook voor de blanke huid. Geen dure producten nodig dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik kan begrijpen dat dit raar klinkt. Maar als je onder de hete douche staat staan je porieen lekker open. dan ben je dus nat, en het washandje waar je het opsmeert is ook warm en nat. je legt geen! dikke laag op je huid, je kan met een klein klontje verdeelt over je washand je hele lichaam zowat insmeren. echt een beetje zachtjes schrobben zeg maar. je bent dus eigenlijk aan het scrubben met je washand. daarna gewoon afspoelen en afdrogen. alles wat er dan op je huid ligt gaat er vanaf, dus het word niet afgesloten maar is er in getrokken.
Met olie kan ook wel, maar dan ook als je nat en warm bent onder de douche. alleen het effect daarvan blijft niet zo lang. De huid van mijn man verschilt in alle opzichten van de mijne. Hij is het donkerste bruin, ik bijna het blankste blank. Zijn huid is dikker ook. Maar het heeft hetzelfde effect op mijn huid als op de zijne. Hij doet dit al zowat zijn hele leven en zijn huid is echt prachtig glad en zacht. (of zeg ik dit nou omdat ik verliefd ben haha)
Verzorging donkere huid
Voor de reiniging zou u het beste reinigingsproducten kunnen nemen voor de vette huid. Aangezien deze huid vaak toch ook gelijktijdig heel vochtarm is kunt u voor de dagelijks verzorging het beste zowel een hydraterende dag- als nachtcrème aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon after sun merk maakt niks uit