Hoe heet dat doek dat je op je hoofd "legt"?

Ik bedoel hiermee geen hoofddoek maar iets anders , het is geloof ik nieuw in de mode. Ik heb hier een foto bijgesloten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar zou dit in de mode moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
miss ben jij er niet bekend mee maar hier is het degelijk een mode aan het worden : profvoetballers zoals memphis depay , ryan. babel etc. Beginnen het nu ook te dragen.. Ik weet trouwens niet hoe oud u bent maar dit valt een beetje onder het jonger generatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de trend ook nog niet gesignaleerd.
Masta, weet jij of het alleen door moslims wordt gedragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast het feit dat ik totaal niet begaan ben met mode, zie ik in het dagelijks leven ook nauwelijks kleurlingen; beide mogelijke redenen waardoor deze zogenoemde modetrend mij is ontgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sjeeeeeetje wat vragen jullie veel , ik stel een vraag en wil graag een antwoord meer niet . Ik heb het wel gezien en wou graag de naam weten waarom maken jullie er hier nou zo n punt van.. En bliets waar leef jij dan op een eiland in je eentje ? Want ik vindt het nogal vreemd dat je in t dagelijkse leven geen kleurlingen ziet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En even voor Helene volgens mij is Depay geen moslim ofwel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds wanneer wordt nieuwsgierigheid niet meer gewaardeerd? Het is en blijft immers een kennisplatform.
Ik woon in het Noorden des lands, daar is het aandeel aan kleurlingen nogal laag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke , dan is je vraag toch beantwoord? het wordt vooral gedragen door surinamers , marokkanen etc. Dus daarom ben je het niet tegengekomen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Your welcome!

Antwoorden (2)

boerka weetniet of je het zo ook schrijf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je een keffiyeh bedoelt.

De keffiyeh (Ar.:كوفية) of shmagh (Ar.:شماغ) is een traditioneel hoofddeksel dat voornamelijk door mannen in Arabische landen en landen met een droog klimaat gedragen wordt om hen te beschermen tegen kou, zon, stof en zand. Al eeuwenlang gebruiken de bedoeïenen de keffiyeh in verschillende variaties om hun rijkdom te tonen.

De verschillende kleuren kunnen vaak geassocieerd worden met een bepaalde streek. Zo wordt de zwart-witte combinatie in de Levant gedragen, de rood-witte met name in Jordanië, de blauw-witte in de Verenigde Arabische Emiraten en een veelkleurige wordt in verband gebracht met Oman. In de verschillende golfstaten bestaat een voorkeur om een witte keffiyeh zonder borduursels te dragen. In de westerse wereld zijn onder invloed van de groeiende populariteit van de keffiyeh verschillende bizarre printen en bonte kleuren ontstaan.

In West-Europa heeft de sjaal diverse betekenissen. Naast teken van steun voor de Palestijnen, droegen tot de milleniumwisseling vooral alternatieve jeugdculturen het als een accessoire, omdat ze het mooi of warm vonden; vanaf 2001 is er een kruisbestuiving tussen de Arabische en populaire cultuur, waardoor in 2007 en 2008 ook modebewuste beroemdheden deze gingen dragen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens is de traditionele keffiyeh meer zoals we hem nog kennen van de doek die de overleden Palestijnse leider Arafat hem droeg.
De jongen op je foto lijkt daar een meer eigentijdse versie van gemaakt te hebben, maar het doel, beschermen tegen kou, zon, stof en zand, is (naast mode) gelijk.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik kan het niet goed zien, maar die jongen op de tweede foto heeft volgens zijn een doodgewone theedoek op z'n hoofd. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks man!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In usa prison doen gang members het ook...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb nog een foto gevonden . Dit is een nederlandse artiest : Fouradi. Dit zou ook gewoon een sjaal kunnen zijn die ze op hun hoofd doen..