Een afdruk van tandje in zilveren ring, kan dat?

Ik zou graag een tandje in een zilveren ring willen laten verwerken, alleen niet op de ouderwetse manier: in een zetkastje. Dat vind ik ontzettend lelijk! Nu zat ik eraan te denken of het mogelijk is om een afdruk van het tandje in de ring te laten zetten, dat hij er op ligt. Of juist in. Wat mogelijk is.. Of is dit helemaal niet mogelijk? Tandjes zijn erg kwetsbaar, het tandje mag er wel helemaal in verwerkt worden maar het liefst wel compleet verzilverd ivm slijtage en splijten. Misschien zijn hier voorbeelden van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (2)

ik weet niet of dit in de buurt is,maar zilverhand in middelburg heeft een atelier waar je iets kan laten maken zoals je het wilt ,heb je een voorbeeld maken ze het voor je en ze hebben ook workshops waar ze je mee helpen om het te maken wat erg leuk is ,en anders moet je bij een goudsmid zijn die zelf ook nog sieraden maken ,ook werken ze met zilver
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van kleine voorwerpen zoals een tand kan men vrij gemakkelijk een afdruk maken in bijenwas en zo een mal maken om een zilveren afgietsel in de gewenste vorm te krijgen.
Het is dus goed mogelijk en een goede goudsmid of een atelier kan het precies de vorm geven die je hebben wilt.
Bedenk wel dat het allemaal handwerk is en dat dat een stuk duurder kan zijn dan een standaard procedure van een steentje of een tand in een vatting zetten.
Het resultaat is dan wel apart en je hebt een massief zilveren tandje wat niet zo kwetsbaar is.
Ik zou wel bij verschillende ateliers, zilver- of goudsmeden vragen wat zoiets gaat kosten.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het tandje zelf laten verzilveren zal wel mogelijk zijn, maar dat laagje is zo dun dat het tandje er nauwelijks door beschermd wordt.
Verzilverde babyschoentjes staan alleen te pronk, als ze ook zouden worden gedragen zou het zilver er heel snel af zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het tandje zelf laten verzilveren zal wel mogelijk zijn, maar dat laagje is zo dun dat het tandje er nauwelijks door beschermd wordt.
Verzilverde babyschoentjes staan alleen te pronk, als ze ook zouden worden gedragen zou het zilver er heel snel af zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het tandje zelf laten verzilveren zal wel mogelijk zijn, maar dat laagje is zo dun dat het tandje er nauwelijks door beschermd wordt.
Verzilverde babyschoentjes staan alleen te pronk, als ze ook zouden worden gedragen zou het zilver er heel snel af zijn.