Hoe heet het materiaal wat in de klep van een pet zit?

Het gaat dus alleen om wat er in de klep zit. Hoe heet dit materiaal en waar kan je dit kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
9.3K

Antwoorden (3)

Afhankelijk

Kunststof of karton
De goede hobby winkel
Verkoopt het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks, ga even langs de hobby winkel om te kijken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Karton?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja de goedkope die je niet kunt wassen zit meestal karton.
Duurdere plastic Hoe weet ik dat ik heb er laatst een stuk geknipt er zat karton in.
Dat is afhankelijk van soort, merk, fabrikant, land van herkomst..........etc.

In de petten die ik zelf heb gemaakt heb ik soms karton in de klep gedaan.
Gewoon stevig karton, bijvoorbeeld uit een pizzadoos of andere doos.

Soms deed ik er plastic in, als ik een stukje stevig plastic bij de hand had.
Plastic van een oud tasje of van verpakkingsmateriaal.
Het voordeel van plastic is natuurlijk dat je dan de pet gewoon in de was kan doen.

Waar het om gaat is dat
* het materiaal soepel genoeg is om een beetje te buigen
* dat je het goed in de juiste vorm kan knippen of snijden
* afhankelijk of je de pet wasbaar wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit karton in, vandaar dat je ook je pet nooit in de regen op moet doen!