Kan ik model worden ? En hoe kan ik het worden wat moet ik daarvoor doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.3K

Het beste antwoord

Geen GRAM afvallen , wat ik in de reacties lees; dat is het absoluut niet waard, je figuur is prima zo. Ik zit meer een beetje naar die overdaad aan make-up en die duckface die je op deze foto trekt te kijken ; beide kansloos als je model wilt worden. Ze leiden de aandacht van je gezicht af, en zo wordt het erg '13 in een dozijn'. (Want JA, er zijn heel, heel veel mooie jonge slanke meisjes, die het echter bij lange na niet allemaal in zich hebben om model te worden.

Stuur leuke, spontane foto's van jezelf naar modelenbureau's zonder die berg schmink en met een spontane, vrolijke lach, dan kon het nog wel eens wat worden, want je gezicht ziet er op het eerste oog goed uit, maar die pose en make-up leiden zoveel af, dat je foto niet zal opvallen tussen de duizenden die ze krijgen. Dit soort amateuristisch nep-poseren zitten ze - sorry - niet op te wachten ; hooguit voor een "glamourmodel", en ik neem niet aan dat DAT je ambitie is.

Je bent een mooie meid, maar je moet jezelf niet zo verstoppen achter een muur van make-up. Zelfvertrouwen en frisheid is waar ze altijd naar op zoek zijn, en dat straal je beiden op deze foto niet echt uit. Dit is meer het type foto dat je verwacht in een mannenblad. Waar kerels geen genoeg van kunnen krijgen hoor, dat terzijde, maar ik ga er nogmaals van uit dat dat niet het type model is dat je wilt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben het helemaal met je eens: geen gram afvallen... de
meeste modellen zijn graatmager en echt, het is niet mooi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je aan jou antwoord heb ik echt hulp gehad.
Oke ik vind het best moeilijk om mijn make-up te laten maar ik ga het toch proberen dank je wel.
En nee het type mannenblad model wil ik absoluut niet worden.

Andere antwoorden (4)

als je model wilt worden moet je eerst een portfolio met jouw foto's laten samenstellen bij goede fotografen, daarna ga je je inschrijven bij modellenbureau's/ castingbureau's misschien.
als je opvalt wordt je uitgekozen/ontdekt en krijg je de kans van je leven om bekend te worden.
net als doutzen kroes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het samenstellen van dergelijke portfolio's wordt een hoop geld verdiend, maar modellenbureaus zitten niet te wachten op stapels van allemaal dezelfde type foto's. De beste modellen worden nog altijd geselecteerd aan de hand van spontane, alledaagse kiekjes. DIE tonen of je fotogeniek bent, niet dat geforceerde amateuristische poseren wat in die portfolio's steeds weer terugkomt. Ik zu dat dus iedereen afraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan het wel afraden, maar het wordt vereist wanneer je je wilt inschrijven bij zo´n modellenbureau.
dus als je wilt wachten om op straat ontdekt te worden, prima, anders zal je toch professionele foto´s moeten inleveren. misschien moet je gewoon even opbellen en er naar vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is dat vermoedelijk niet het type modellenbureau waar je mee in zee wilt gaan. Vaak vragen ze wel om een proefsessie als ze een paar goede foto's van je gezien hebben, maar die maken ze dan op HUN kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is dan wel, redelijker, qua kosten, schijnt een dure grap te zijn.
Een model worden is meer dan een mooi koppie hebben.
Ten eerste is de foto die je hier plaatst verkeerd. Door de pose kun je totaal niet zien hoe je lichaam er uit ziet. En je hebt ook teveel makeup op, waardoor je de vormen van je gezicht niet kunt zien.

Om model te zijn is het vooral belangrijk dat je de juiste maten en lengte hebt. Naar mijn weten is de lengte eis voor fashion minstens 1.72 meter.

Zorg eerst voor goede foto's. Het liefste met zo min mogelijk makeup op, en iets simpels als een bikini of jurkje zodat je lichaam beter te zien is.
Google eens op model polaroids voor voorbeelden voor wat voor foto's je moet maken.

Kijk daarna eens op www.dutchmodelinfo.nl voor een lijst met betrouwbare bureaus.
En dan is het een kwestie van foto's opsturen en wachten wat ze zeggen.

Ik zal vast zeggen, kans is heel klein dat je wat terugkrijgt. Modellenbureaus krijgen per dag zeer veel mails binnen van tienermeisjes met een modellenwens.
Maar als ze iets in je zien, word je uitgenodigd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die website van Dutch Model Info is zeker een aanrader om goed te lezen. Staan heel veel tips over vanalles wat met modellenwerk te maken heeft.
Kimath
11 jaar geleden
Ben jij dat op die foto, dan ben je al een model! ;-)
Maar ff serieus, zorg voor een stuk of 6 aardige "Model" foto's van jezelf, en word lid van onderstaande site.
Hier zijn heel veel modellen en fotograven nederlands en belgisch lid van, je hebt grote kans dat je een keer word uitgenodigd voor een shoot, de voorwaarde kan je zelf kiezen (b.v. je ouders of vriendin mee). Zo rol je er vanzelf in, zonder kosten.

Succes! en stuur eens een plaatje ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plaatje sturen na wie ? Haha
Kimath
11 jaar geleden
naast modellennet.nl heb je ook http://www.modelzone.nl/ (die sites vind ik beide wat tegenvallen in kwaliteit en gebruiksgemak) Ik maak zelf voornamelijk gebruik van www.modelmayhem.com
Engelse site, maar er staan ook veel Nederlands modellen en fotografen op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Modelmahem ook prima!
Je hoeft niet perse professionele foto's te hebben, je moet duidelijke foto's hebben en deze naar een modellenbureau sturen. Als zij vinden dat je geschikt bent dan investeren zij in goede foto's en helpen zij jou met alles. Hier bij fourteen models kan je meer lezen over hoe je model wordt: http://www.fourteenmodels.nl/model-worden/hoe-word-ik-model