hoe heet het kleding stuk wat hij over het rode shirt heen heeft?

Op de foto zie je iemand met een rood shirt met daarover heen nog een kleding stuk. hoe heet dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Een gilet. Een bodywarmer zou veel dikker zijn. Dus het is een gilet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou het trouwens ook een hesje noemen, maar gilet word het vaker genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

lijkt mij een bodywarmer
11 jaar geleden
Het kan een bodywarmer zijn, maar ook een gilet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord.
Of ook nog een hesje.
Maar ik zou zeggen, gilet.
(Spreek:zjilet)
Antoni
11 jaar geleden
Als het een gilet is, heeft het een eigenaardige rij knopen voor een gilet. Een gilet heeft meestal maar één of twee -misschien drie- knopen ter hoogte van de navel, toch?
Antoni
11 jaar geleden
Nee, sorry, ik heb het mis. Ik heb even wat foto's opgezocht via Google. Er zijn allerlei verschillende soorten gilets; ik zag één foto met een gilet met tien knopen van de nek tot aan de broekriem.