Hoe kun je een spijkerbroek goed op de hand wassen?

Zie vraag. Of hoe moet ik de wasmachine gebruiken, want mijn ouders zijn er niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
6.3K

Het beste antwoord

Beetje wasmiddel in een emmer, goed warm water erbij. de broek een stuk of 10 keer onder duwen en eruit halen en weer onder duwen enz. daarna het water uit de emmer en schoon water nemen. dit kan je wel 2x doen en dan op dezelfde manier als het wassen het telkens onder water om de zeep er weer uit te spoelen. eventueel bij de 2e keer een beetje wasverzachter erbij doen. daarna zoveel mogelijk water uit de broek knijpen. doe dan de natte broek in de wasmachine en zet de instelling op centrifugeren en dan de startknop gebruiken. een paar minuten na het centrifugeren kan je de machine openen. de broek die nog nat is goed uitslaan. over de verwarming of droogrek hangen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

die kun je gewoon in de wasmachine wassen. Zorg dat de zakken leeg zijn, draai hem binnenstebuiten en was hem op niet te hoge temp.
40 graden is genoeg, niet te hard centrifugeren want dan krijg je dr kreukels er nooit meer uit

Toegevoegd na 51 seconden:
Je kunt hem natuurlijk ook in een sopje gooien, tijdje laten weken, dan wassen en spoelen, maar machine is veel makkelijker ;)

Toegevoegd na 32 minuten:
vaak hebben machiners ook een korter wasprogramma, voor 1 broek zet je hem daarop.
11 jaar geleden
Doe hem gewoon in de machine, een spijkerbroek kun je wel met de hand wassen, maar het uitspoelen kost enorm veel tijd, daarna komt nog het uitwringen, dat kost veel kracht en dan nog, je krijgt hem nooit zo goed uitgeknepen als de wasmachine hem kan centrifugeren, zet de wasmachine op 40 graden, op cotton, of katoen, stip eventuele vlekken aan met een vlekkenmiddel, doe een klein beetje wasmiddel in het middelste waspoederbakje en zet de machine aan. Hang je broek op een droge plek te drogen, of stop hem in de droogtrommel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Los het waspoeder voor handwas altijd op in heet water om te voorkomen dat je vlekken krijgt? Daarna koud water tot het lauw is.
Beste vind ik vloeibaar wasmiddel voor jeans.
Jeans altijd binnenste buiten wassen!
Goed spoelen.